Kan man resilikonere helglass akvarium?

Heisann du som leser.

Kan man resilikonere helglass akvarium, eller må det være ramme akvarium?
Hvis man kan, hva er den store forskjellen?
Du kan resilikonere helglass-akvarium, ja, det går helt fint. Det eneste er vel at du bør/må være ekstra nøye på å få fine fuger osv, da alt du gjør vil syns veldig godt. Ingenting blir skjult av rammer Så bruke litt ekstra tid og omtanke på å få pene, jevne fuger er nok greit, siden det vil synes hva du har gjort, når akvariet er i bruk senere.

Ble det ikke lagt ut en liten bildeartikkel om nettopp dette her på Akvaforum en gang...? Ta en sjekk og se om du finner noe i artikkelsamlingen til AF?
Plussmedlem
Sef kan man det, man må bare være litt mer nøye med fugene. Jeg har vel tatt en 8-10 helglasskar nå i høst.
På små kar bruker jeg (ca) 4x4mm fuger. Dvs at jeg teiper karet 4mm fra hjørnene for å få pene fuger. Deretter silikon, dra over fugen og bort med teipen. Biltema har veldig fine fugeverktøy....
Lekk akvarie
Har ett 60 liters helglass akvarie og ett sekskantet 50l, som begge lekker. Hvordan tetter jeg disse? er det bare å dekke over silikonen som er der eller må den fjernes, jeg vet i dag ikke hvor det lekker, men det er jo barfe til å fylle i vann.... Noen tips?
Plussmedlem
Fjern ALL gammel silikon, rengjør med aceton eller IPA og silikoner hele på nytt. Clas Ohlsson har en helt grei silikon til dette....
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap