Kickstarte eheim 2028

Hei godtfolk!
Jeg holder i disse dager på med oppsett av nytt akvarie, og i den forbindelse har jeg en "ny" Eheim jeg tenkte jeg skulle kickstarte.
Saken er den at jeg i skrivende stund har en AM-top 3337 som skal pensjoneres. Etter lang og tro tjeneste, håper jeg å kunne dra nytte av filtermediet.
Planen min er rett og slett og flytte over blåsvamp etc til 2028`n. -Lar det seg gjøre, eller var det for lett til å være sant ?

Håper at et eller flere av dere kloke hoder har synspunkter på dette, evt andre måter dette kan gjørers på =)

På forhånd takk!

-LarsK-
Er filtermediene i bruk ? Da er det bare å skylle og flytte så mye du kan
Hellu=)
Takk for svar!
Jada, filtermediene er i bruk i skrivende stund. Hvordan vil du plassere de da? Fordele over tre kurver, eller ta så mye jeg får plass til i den øvre?

-LarsK-
Du har vel en plan for hvordan filteret skal bestykkes ? Der vannet først treffer : mekanisk filtrering (blåmatte/ringer/mech)...så biologiske medier, så siste finfilter før vannet returnerer til akvariet. Alt etter hva du har, legger du det der det skal være og blander med nytt der det trengs.
Plussmedlem
Slettet den andre tråden, så tar vi alt her.

Admin
Plussmedlem
Har byttet ut diverse filter opp gjennom og da gjør jeg det alltid som Silver Shaded sier....
Trygt og enkelt.
Flott du tok ansvar, og fikk slettet den andre tråden, Milo ; )

Da gjør jeg slik dere anbefaler =)

Takknemlig for at dere tar dere tid, folkens -tusen takk!

-LarsK-

Alltid tid til AF, selv på Vannskiftedag/Vannsøledag ..
Men som sagt, skyll bort løs skitt fra mediene med akvarievann. Og karet skulle kunne kjøres inn kjapt, så det er bare å mate med litt Salmi og sjekke verdiene (går ut fra det ikke er fisk i karet).
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap