- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Fuge opp kar på nytt
Fuge opp kar på nytt
Hei, Kjøpte ett brukt 220 liters 6 kantet kar som jeg skal bruke til ett eller annet.
Har etter litt vurdering kommet fram til att jeg vil fuge opp hele karet på nytt da tidligere eier har brukt Tec7 på sidene og jeg da ikke stoler på overgangen i bunn der det er silikon selv om karet er tett i dag, tar jeg feil i att mix mellom silikon og tec7 er en potensiel lekkasje kilde ? karet er som sagt tett nå.
Mitt spørsmål ved oppfuging er : det er karmer på karet i topp og bunn, er det nødvendig å demontere disse, eller holder det å fjerne den gamle fugen 100% innvendig og utvendig utenom karmer ?
Har etter litt vurdering kommet fram til att jeg vil fuge opp hele karet på nytt da tidligere eier har brukt Tec7 på sidene og jeg da ikke stoler på overgangen i bunn der det er silikon selv om karet er tett i dag, tar jeg feil i att mix mellom silikon og tec7 er en potensiel lekkasje kilde ? karet er som sagt tett nå.
Mitt spørsmål ved oppfuging er : det er karmer på karet i topp og bunn, er det nødvendig å demontere disse, eller holder det å fjerne den gamle fugen 100% innvendig og utvendig utenom karmer ?
Postet 26.08.14 kl 09:22
Postet 26.08.14 kl 19:49
Inaktiv bruker
tec 7 er ufarlig, så lenge det er tørt, brukes ofte i akvariesammenheng, men det slipper lett om ikke overflaten er/var 100% ren da det ble påført.
Postet 26.08.14 kl 20:20
Ja, Tec 7 kan brukes i akvarie, men er usikker på skjøten mellom Tec 7 og Silikonen , Så på ett dansk forum i dag at dette gikk greit ( silikonfugen er ikke gammel), så jeg har bestemt meg for å teste med vann en stund, det har stått med ca 60 liter siden Lørdag uten å lekke og tidligere eier har hatt det i bruk slik det er nå. men setter det på badet første gang jeg fyller det helt opp
Postet 26.08.14 kl 22:40
Bollotec 7 er ufarlig, så lenge det er tørt, brukes ofte i akvariesammenheng, men det slipper lett om ikke overflaten er/var 100% ren da det ble påført.
Erfarte også dette, pirket litt på en av fugene og kunne med letthet dra av hele fugen, så her har det nok ikke vært rengjort før fuging, fuger om hele karet i helga og er glad jeg sjekket fugene før jeg fyllte opp karet i stua
Postet 28.08.14 kl 21:37
Inaktiv bruker
Ja, Tec 7 fungerer til ting som ikke skal tåle så mye press fra fugen.
Om jeg ikke tar feil, så står det på tuben at man kan lime med det selv under vann.. Jeg har ikke den opplevelsen av produktet at det er noen god plan, men så er det sikkert ikke beregnet på å lime steiner, røtter og lignende.
Om jeg ikke tar feil, så står det på tuben at man kan lime med det selv under vann.. Jeg har ikke den opplevelsen av produktet at det er noen god plan, men så er det sikkert ikke beregnet på å lime steiner, røtter og lignende.
Postet 28.08.14 kl 23:22
Endret: 28.08.14 kl 23:23
Postet 29.08.14 kl 14:40
Endret: 29.08.14 kl 14:41
Postet 14.09.14 kl 14:23
Postet 14.09.14 kl 14:35
Postet 14.09.14 kl 15:22
Postet 14.09.14 kl 20:04