Stort akvarie

hei

er i planleggingsfasen av ett stort akvarie og lurer derfor på om noen kjenner til noen som limer akvarier i rogaland.??

til info så må jeg lage akvariet i rommet da det er i kjelleren og får ikke ned noe større enn 720 liter!!selv da det skulle ned måtte trapperekkverket rives.
størrelsen blir rundt: lengde: 290 dybde: 90 høyde: 80 cm. rundt 2088 liter.

som byggmester har jeg vært inne på tanken å bygge dette i kryssfiner men har kommet frem til at glass er sikrest men sitter ikke inne med kunnskaper nok til å lime dette selv. da det blir tunge å svære glass. akvariet skal settes opp på selvlaget stativ.

har kalkulert glasset alle glass til 15mm med to avstivninger. da kommer du på en sikkerhetsfaktor på 2,5. som jeg mener er nok. ??

skal stå i ett rom med sluk og det blir lagt opp rør til automatisk vannskifte og overflow.

kryssfiner kombinert med glass høres jo ikkje så dumt ut da

vet ikkje om denne videoen har noen tips
Jo, kryssfiner membraner fungerer jo sikkert det, er blitt gjort mange ganger før har jeg lest meg frem til, sånn prismessig så kommer du nok billigere ut , men får du tak i billig glass så er du ikke langt unna samme kostnaden. Og i og med jeg hadde tenkt å ha sidefelter også i glass så har jeg bestemt meg for å gå for glass! Har sett den videoen, mye bra info der
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap