Pvc hjelp!?

Heisann!

Jeg driver og planlegger et stort paludarie prosjekt, men jeg står fast på rør koblingene. Jeg skal ha en relativt stor vanndel så jeg skal ha en utrening i bunn. Skal spesialbestille dette så hullene er ferdig borret. Planen er å bruke pvc gjennomganger.

Det jeg da sitter fast med er hvor store jeg må ha hullet der gjennomgangen skal være. Og hvordan jeg skal få en slange koblet til disse pvc gjennomgangene. Jeg skal altså bruke en utvendg pumpe og slangen til den pumpen jeg skal bruke er ø 12/16, jeg trenger altså denne slangen til å passe i en pvc gjennomgang, så hvilken størrelse på pvc gjennomgangen trenger jed da? Eller må jeg skjøte ned til den størrelsen jeg trenger, evt hvordan gjør jeg dette?

Håper noen kan hjelpe meg med dette eller om det i det hele tatt var forståelig det jeg skrev.

Takker masse for svar!
Hei! Akvastabil selger gjennomføringen med kran på! De selger i forskjellige størrelser. Både 1/2" og 3/4" med Ø 16/22 stusser. Sjekk ut akvastabil.dk så finner du artikkel nr der. Plunder du så kan jeg hjelpe deg. Er rørlegger av yrke.
Supert! Akkurat noe lignende jeg lette etter
Kanskje litt teit spørsmål, men har ikke så mye peiling anngående rør og rør koblinger. Det står 3/4" betyr det inch altså 1.9cm?
Regner med de som skal bore hullet forstår hva jeg mener om jeg skriver 3/4" ?

Tak, tenker jeg du kanskje får en melding elr to :P
3/4" er inch ja. Eller "tomme" som vi sier. Tror akvastabil har gjennomføring opp til 1" også tror jeg. Altså 25.4 cm. De som skal borte burde definitivt vite hva 3/4" er. Hvis ikke burde de nok vurdere å drive med noe annet til daglig.
Så det vil si når det står:
Gennemføring med hane 2 stk. 3/4” indvendigt gevind, og 1” udvendigt gevind.


Så det vil si at jeg skal si at hullet skal være 2,5 cm i diameter da?
Hei, jeg mener at Akvastabil sine gjenomføringer er 35mm bore hull, det er ivertfall det som er stander hullet på de nye Move karen til akvastabil.

Som du ser er det normalt med 35mm borrehull når man bruker 1" (25mm) gjenomføring
Okei, takk!
Veldig kjedelig å kjøpe et svært kar så er det boret feil så vil være på den sikre siden
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap