Blåmatte til hjørnefilter



hei

hvor er det rimeligst å få tak i dette ?


jeg skal lage hjørnefilter til 150L + 220L

eventuelt , hva andre alternativer til blåmatte kan man bruke?
Plussmedlem
Aquaristicshop i Tyskland.
Her i landet Aquamanias eller Webzoo
Dersom du vil ha svarte matter så har den danske nettbutikken Unimatis det, jeg handet derifra.

Men jeg har sett i ettertid at det finnes på ebay til en langt billigere penge så jeg kommer til å handle på ebay neste gang.
Arve Grude
Dersom du vil ha svarte matter så har den danske nettbutikken Unimatis det, jeg handet derifra. Men jeg har sett i ettertid at det finnes på ebay til en langt billigere penge så jeg kommer til å handle på ebay neste gang.


ebay hørtes fornuftig ut, det skal jeg sjekke ut.

jeg kjenner endel priser fra før og har konkludert med at det tas blodpris for disse mattene
- jeg nekter å betale masse peng for en blå svamp


Nå er ikke dette akkurat kjøkkensvamper heller, da. Og når det gjelder filtermatter er det faktisk forskjell på kvalitet...som med så mye annet akvarieutstyr.
Du har nok rett i det, men men, kanskje bare jeg som er kjip
Bare ler, jeg ! Folk bruker tusenvis av kroner på akvarium, lys, planter og fisker, og så steiler de når det gjelder noen kroner til filtermedier. Helt håpløst, faktisk...uten skikkelige filtermedier er ikke akvariet annet enn problemer, spør du meg
SilverShaded
Bare ler, jeg ! Folk bruker tusenvis av kroner på akvarium, lys, planter og fisker, og så steiler de når det gjelder noen kroner til filtermedier. Helt håpløst, faktisk...uten skikkelige filtermedier er ikke akvariet annet enn problemer, spør du meg :-)



Jeg har ett greit forhold til priser på det meste egentlig, og har holdt på med akvariet i noen år etterhvert, så vet hva filter betyr for karet, så slapp av.

Jeg er kanskje bare prisbevisst? Dvs jeg liker ikke å betale mer enn rimeligste prisen å oppdrive på en og samme vare. Kall meg gjerne håpløs Silverhead

Kall meg gjerne SilverShaded...
Geir Solli
hvor er det rimeligst å få tak i dette ?


Aquamanias er rimelige på det her i landet. Her er en på 5 x 50 x 50 cm. Søk på "matte" i nettbutikken der, så finner du andre størrelser og tykkelse 10 cm også. Det rimeligste er kanskje å kjøpe 10 cm tykk til ditt bruk, og så dele den i to 5 cm tykke halvdeler. Du skulle ha til to akvarier, ikke sant?
takker for link og nyttig informasjon Mona

jeg har googlet litt rundt, og skjønner at filtermatte i linken du har lagt til , er 20ppi
og det passer fint for mitt bruk


så nå er flere rimelige matter på vei i posten





Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap