Kokosnøtt i akvariet?

Jeg har hatt ute noen kokosnøtter med noe spiselig for fugler, sånne som man kjøper på butikken.
Nå er de blitt helt tom.
Jeg har tatt dem inn og vasket dem med en gammel tannkost og litt mild håndsåpe.
Kan man lage hull i dem nå og bare legge dem i akvariet?
Eller bør jeg vaske dem grundigere?
De lukter så vidt av fettet som var i kokosnøttene tidligere.
Har alt i akvariet klart! Men fiskene har jeg ikke skaffet meg enda.
Men jeg vil ikke forgifte dem med livsfarlige kokosnøtter! ;P
Hei!
Du må ikke bruke såpe når du vasker kokosnøtta. Viss du koker den skal nok det holde. Så da er d nok bare å lage hull i den å putte i akvariet.
Brukte nesten ikke såpen, heldigvis!
Takk for tipset!
Problem løst
Har selv brukt både kokosnøtter som har vert fylt med fuglemat og vanligekokosnøtter kjøpt i matbutikken. Har da bare boret hull i en ende og skrapt ut kokosen med kniv, og tørket, før jeg la dem i karet. Ikke kokt eller rengjort på annen måte. Fungert kjempe fint

Du bør koke kokosnøtta! Den avgir overraskende mye farge ukokt!
Takk for alle tips

Forresten, hvilken fisk er det du har om profilbilde?
'En ciklide av noe slag?
Det er sjefen i akvariet mitt, Han 'Electric blue' Sommerfuglciklide
Såpe må aldri brukes til akvarie relaterte ting som en skal ha i karet, selv ikke mild såpe. Hvor du skal ha hullet (hullene) og hvor stort, ja det avhenger av arten som skal bruke hulene.

Jeg driver hovedsaklig med apistogramma og har kokkosnøtt huler i alle karene mine
LOFFA
Såpe må aldri brukes til akvarie relaterte ting som en skal ha i karet, selv ikke mild såpe. Hvor du skal ha hullet (hullene) og hvor stort, ja det avhenger av arten som skal bruke hulene. Jeg driver hovedsaklig med apistogramma og har kokkosnøtt huler i alle karene mine







Tror ikke litt mild såpe står inn nå som jeg har kokt den.
Har 60l akvarium, og skal ha fisk som guppy og andre fisker fra 3-6 cm
gjerne kan tanken være at større fisk som kan spise f.eks guppy yngel, ikke kommer inn?
Jeg har brukt masse slike fuglemat-kokosnøtter i mine kar! Skrapet ut alt fettet/maten og deretter vasket de uten såpe, men tømt kokende vann over de. Istede for å koke de liksom hehe. Og ottoene mine elsker å sitte å smatte av hårene på de! Nå er alle mine helt glatte også. Har ikke merket av mine avgir farge? Men skal ikke påstå at det ikke skjer.
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap