Lage innvendig filter

Har et nytt kar i bestilling som skal brukes i et eksisterende møbel jeg har laget tidligere. Karet har følgende mål 68,5 (L), 29 (B) og 44 (H). Karet er bygget inn med innsyn kun fra front og ca 15 cm av akvariet blir skjult for innsyn. Dette er laget for at jeg skal kunne skjule innvendig utstyr og i denne forbindelsen ønsker jeg tips eller innspill til innvendig filter. Har innvendig Eheim biopower fra før, men føler ikke at dette gjør god nok jobb. Har sett på HMF filter evt vurdere å sette opp skillevegg for å lage innvendig sump/filter for deretter å kle denne med stein bakgrunn. Usikker på hvordan denne siste bør lages for å fungere i et slikt filter.

Noen tips eller forslag? Kan evt lage en skisse dersom problemstillingen ikke er tydelig nok.
Takker. Hva er folks mening på hva som er det beste og met effektive filter. Kun blåfilter eller filter bygget av både svamp og bioballer eller liknende?

I artikkelen med filter bak veggen at innsuget er på bunnen, mens jeg også har sett innvendige sumper der vannet renner inn på toppen for så å gå gjennom ulike kammer med både svamp og bioballer.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap