Silikonering av et juwelakvarium

Jeg skal resilikonere et akvarium for første gang, og jeg har lest at ny silikon fester seg ikke godt til gammel silikon. I akvariet mitt har jeg en innebygget filterpumpe som gjør at jeg får ikke tilgang til silikonen under eller bak filteret i høyre hjørnet. Vil det gå bra om jeg legger silikonen så langt jeg kan, og har et tykt lag oppå den gamle silikonen? eller burde jeg gjøre det på en annen måte?
Hvis du først skal resilikonere, så tar du alt. Nå var jo dette eksempelet på et trigon akvarie, men regner med de fester innebygd pumpe på samme vis i flere av akvariene. Når du da driver med silikon fra før av, så burde den være enkel å feste igjen hvis du vil beholde filteret.
takk, jeg skal prøve det! men hvordan kan jeg feste det tilbake i akvariet?
Det skal være festet punktvis med silikon fra leverandøren, så det er vel bare å silikonere den tilbake igjen?
ja, jeg skjønte det nå er filterboksen og silikonen tatt vekk, men jeg ser at noe av silikonen mellom glassveggene ble tatt med når jeg skrapte silikonen vekk. Da har jeg et gap mellom veggene, på to av akvariets kanter. (De to andre kantene har silikon mellom veggene, da den holdte seg godt nok). Vil den nye silikonen klare å dekke til gapene godt nok? akvariet blir ikke løs i veggene av det, da de er støttet av innlimte trekanter som "omringer" det øverst og nederst i akvariet, og silikonen mellom veggene i bunnen er der fortsatt...
Tilfeldig bekjentskap
© Sonja Cygnel
Reklame for plussmedlemskap