snaks for moms

Hei lurte på om det går ann og male opp brokoli og andre grønsaker med en stavmixer og så blande dette med geletin, for og så fryse det i små terninger som jeg kan bortkjemme fisken med sånn inn i mellom?

Jepp, det funker.
Noen bruker sei som bindemiddel.

Finner ikke noen gode oppskrifter her inne, men du kan enten søke litt på nett eller vente på at noen glupe folk her inne kommer med tips
Jeg bruker endel erter,blander dette med frossen fisk eller reker. Hiver oppi litt multivitamin med spirulina noen gelatinplater oppløst i litt vann.Putter det hele oppi vanlige fryseposer som jeg flater ut, før jeg putter dem i fryseren. Blandingsforholdet varier, men til fiskene i 60 literen din, så er kanskje ca 75% grønt en god ting.

Har også brukt spinat.

Ps. Gullfiskene dine passer vel bedre i et større kar med lavere temperatur ? Jeg har aldri hatt noen, men mener dette er noe de bruker i utedammer osv.
Snaks for moms? He-he, den var ny
("mat for mons")

Jan Erik, den oppskriften du nevner, eller annen egenlaget frossen mix, vil det synke når man slipper det oppi akvariet? Gjør f.eks. gelatinen at det synker? Eller dupper det rundt og løser seg opp mens det tiner og drysser litt mix overalt....? (et mareritt og slamsuge rester eller om det ikke ble populært, tenker jeg på...)

Jeg bruker dette stort sett til Malawiene. Må innrømme at de aldri har fått tid til å synke... restene synker og ancistrusene er over det i en fei. Men det griser jo. Her kommer vel posjoneringen inn i bildet Jeg mater stort sett for mye.
Lagte en balanding av erter, brokoli, blomkål og agurk.
Kjørte dette i stavmixeren til jeg fikk en finhakket masse.
blandet dette me gelenting i en pose la det i kjøleskapet til det hadde
stivnet.
Etterpå tykket jeg ut til ønsket tykkelse i posen og la denne i fryseboksen.
Prøvde meg med en liten bete til fiskene mine her den enne dagen.
(sukksess) De ble helt gallne, Elsket denne blandingen mildt sagt
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap