Justere bein på alubord til 720 liter

Hei hei.Er det noen som har et godt tips til hvordan å justere akvariebord med 8 bein vanlig alubord(720 liter).Gubben satte opp karet for meg,jeg hadde i bunngjødsel,grus og vann,så kom det for dagen at beina ikke hadde vært skrudd inn før han begynnte å justere så nå er mange av dem skrudd veldig langt ut og akvariet veldig ustabilt,jeg har tappet ut vannet men latt grusen bli igjen pga bunngjødselen og dette må nå justeres på nytt.Er redd for å ikke få det riktig på midten(at bunnglasset buler ned eller opp).Lyst til å få satt det opp igjen før helgen så alle tips mottas med takk.

Problemet er å få løftet aluramma jevnt. Klarer du å regulere beina uten å løfte på karret så er det bare tålmodighet som skal til. Det er ikke så farlig om karret ikke er i vater så lenge det ikke får vridninger

Hvis du må løfte er det som skal til er ett løftepunkt på hver side av midtbeinet. To små jekker fra biltema burde klare jobben.
Hei.Takk for svar.Det er ikke noe problem å justere beina opp eller ned med karet på,det er bare å få det rett på midten(rett trykk på midtbena)Får ta tålmodigheten til hjelp og skru en runde på hvert ben til de er inne så får vi ta det derfra.

Det enkleste er hvis det er mulig å la de midterste beina "henge" slik at det kun er de ytterste beina som er i bakken. På denne måten er det enkelt å få karret i vater både på kort- og langsiden.

De som står midt under pleier jeg å ta til slutt og da dreier jeg de slik at de akkurat fester.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap