Reparasjon av kar

Har et 365 liters rammekar (aluminium) med sprukket bunn. Noen erfaringer med fremgangsmåte for å reparere dette? Tenkte dette skulle kunne bli et greit avlskar etterhvert...
Ta en hammer og slå inn glasset. Bruk hansker og kniv for å få ut alt. Ta mål og bestill nytt glass og lim inn med akvariesilicon.
Håvard Støre Andresen
Ta en hammer og slå inn glasset. Bruk hansker og kniv for å få ut alt. Ta mål og bestill nytt glass og lim inn med akvariesilicon.

Bruk av vernebriller er en meget god forhåndsregel. Kjedelig med glass i øya
Absolutt;D

Det er endel arbeid, men akvariet blir godt som nytt.

Noen velger å lappe med nytt glass over det sprukne glasset. Dette er selvsagt mindre arbeid og fungerer bra hvis det gjøres riktig.
hvor tykt glass tror dere jeg trenger her? 375 liter. 150x50x50.
10mm tror jeg blir bra. Du kan evt måle tykkelsen på det knuste glasset. Tipper det er 8mm originalt.
tittet litt i tabellen som er lagt ut. Der står det 15 mm. Men det er vel beregnet til helglass uten aluramme går jeg ut ifra. Det virker "litt overkill", men for all del, bedre enn å få 375 liter vann utover stuegulvet. Gav 300 kr for karet, så det blir jo ikke så dyrt før det står klart.
15mm er overkill. Mål tykkelsen på det som var så ser du hva som behøves. Mitt 720 liter helglass er i 12mm. Mitt 312liter rammeakvarium er i 8mm.
Plussmedlem
Dersom det er sprukket tvers over med ein sprekk, er det også mogleg å "lappe" botn. Det var det vi skulle gjera med 720-literen før vi hadde ein reality-check og solgte den. :-P
Tilfeldig bekjentskap
© @Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap