Med Biltema i by'n så åpner det seg flere muligheter for DIY-prosjekter.
Jeg har i mange år hatt en type "kjøpmannsdisk" i den lille stua mi der jeg har hatt et 63-liters kar stående. I mangel på mer plass til akvarier så er jeg nødt til å bygge i høyden i stua. Litt fint skal det jo også se ut og da kan det være ok å bygge i samme materiale som befinner seg der fra før.
Biltema har noen fine "hobbyplater" med tykkelse 27mm og 40cm bredde. Kjøpmannsdisken min er 167cm lang og 37cm bred. Oppå denne vil jeg legge en hobbyplate på 175cm lengde og 40cm bredde. Dette for å styrke selve kjøpmannsdisken. Det blir derfor plass til 2 63-litere. Men, jeg vil også ha plass til flere i høyden. Derfor vil jeg også ha en hylle til over disse to akvariene slik at jeg totalt får plass til 4 63-litere.
Jeg har gått til innkjøp av 3 hobbyplater med målene 2100x400x27mm. Dette skal fint holde til dette prosjektet. En liten baktanke med det hele er at dette "tilbygget" oppå kjøpmannsdisken ved en senere anledning også skal kunne benyttes som en liten reol med plass til 2-3 63-litere. Dette blir altså en liggende reol foreløpig inntil ett større husvære anskaffes.
Bilder og mer info om dette prosjektet regner jeg med kommer i artikkelform om ikke lenge.