Størkningstid for Bostik-silikon?

Takk for gode tips når det gjaldt fjerning av silikon!

Nå er jeg kommet til neste fase...silikon er lagt på, men kan ikke se av tupen hvor lenge jeg må vente før det er ferdig herdet?

Silikonen heter: "Bostik silicone til glass" (Bilde av akvarie og drivhus på utsiden). Står bare at den er klebefri etter ca 30min.

Hvor lenge bør jeg vente før jeg fyller vann i akvariet? Ca 100 liters.

-Jeg har lagt på nye fuger innvendig. Akvariet har ramme, og jeg ser at det fra før av er brukt silikon utvendig mellom akvariet og rammen også. Denne har jeg ikke rørt...

Venter utålmodig...tiden går veeeldig sakte når man venter på at silikon skal tørke...

Akvariesilicon herder med ca 2mm pr døgn, ved normal romtemperatur og luftfuktighet. Så det hele er avhengig av hvor tykk fuge du har

Husk å teste karret et sted der det tåles lekasje.
I henhold til databladet til siliconet, herder det med 1-2mm pr døgn, avhengi av fukt og temperatur. Så 2-3 dager bør det nok stå før du belaster det med vann

Var faktisk ikke klar over at Bostik har slik silicon, var den kostbar?
Bostik silicon
Vet jammen ikke hvor mye den kostet, den var i utgangspunktet kjøpt inn av min samboer for å fikse dusjkabinettet...

Han husker ikke hva han betalte, men kan ikke tenke meg den var noe dyrere enn alternativene. (?)

Den funker fint (så langt), og det står spesifikt på at den er fin til å bruke til akvarier. Er også bilde av et akvarie på...

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap