Få tak i flaske til co2

Noen som vett hvor mye det koster for selve flaska? Har hørt snakk om ombygde Co2 slukkere. Noen som hvet hvor en får tak i slikt i Haugesunds området? Hva med pris sånn ca?
Vet ikke hvordan det er i Haugesund, men jeg gikk inn på gulesider.no, søk brannslukkningsutstyr, og så er det bare å ringe til den nærmeste.

Jeg har både 6 kg flasker med skruventil og 2 kg bare med utløserhåndtak. Bare skru av stråleslangen, sett på den nye reduksjonventilen, og åpne kranen eller trykk ned handtaket. Eneste "problemet" er at du må låse handtaket nede på en eller annen måte. På noen hantak er det hull i handtaket for å sett sikkerhets-splinten igjennom for å tømme flasken. Ellers kan borre et hull i handtaket.

Det betyr at du kan bruke gamle CO2 flasker som skal destrueres, og bare bruke dem til de er tom for CO2 og deretter kaste dem som det var tenkt fra begynnelsen.

Eller så kan du spørre om å få ei flaske som de trykkprøver, evntuelt fjerner stigerøret på, og fyller på nytt med CO2. Vet ikke om det er helt nødvendig å fjerne stigerøret, men jeg har gjort det. Her i Tromsø må jeg betale 300 for trykkprøving an flasken, og 300 kr for 6 kg CO2, totalt 600 kr.

Men jeg har også fått flasker som jeg bare har tømt slik som beskrevet ovenfor.
Prøv hos Lea, helt nordøst på Risøy.
Nils Vollstad
Her i Tromsø må jeg betale 300 for trykkprøving an flasken, og 300 kr for 6 kg CO2, totalt 600 kr.

Sykt for noen prisforskjeller det er på slikt!
Skjekket selv ut med en lokal aktør, og det ville koste meg ca 1700.- for trykkprøving og fylling av 6kg Co2.
Blir vel heller en kjøretur til Tromsø da
Bare gi meg beskjed, så kan jeg forsøke å skaffe deg de flaskene du trenger.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap