Skyvelokk til reoler? Hvor får man kjøpt det?

Jeg har et par reoler, og den ene for 3 x 63 litere, mangler skyvelokk og glideskinner som skjermer for lyset over hvert akvarie. I den andre reolen, for 3 x 85 liter, har jeg skyvelokkene i sort plast. Mangler et par underskinner, men det har jeg funnet hos Akvarieudstyr.dk.

Sjekket nettopp hos Akvarieudstyr.dk etter skyvedørene/lokkene også, for de har mye porsarør o.l. der. Men noen skyvedører (de kaller det "skydelåg" på dansk) fant jeg ikke...? Hvorfor ikke? De selges vel til andre enn butikker, håper jeg?

Hvor får man egentlig kjøpt disse skyvelokkene/skyvedørene i plast? Man trenger to til hvert kar, så man kan skyve til side og komme til i akvariet ved behov.
Tipper du kan få noe tilsvarende hos en glassmester e.l. Ta med deg et slikt skyvelokk så kan de skjære til for deg i svart plexiglass e.l.
Du kan prøve en glassmester . Spør om de har farget plexi glass i den fargen du vil. De kutter sikkert etter de målene du vil. Prisen derimot er sikkert ikke billig


Han var kjapp han Bjarne der ja
To likelydene svar er bedre enn ingen svar

Takk, da skal jeg sjekke det. Ringte nettopp en glassmester, men det virker lørdags-stengt. Får prøve til uka.

Undersøker neste uke og ringer litt rundt til de i lokalområdet.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap