fugler & akvarier AS

fugler & akvarier AS i tromsø passer ikke skikkelig på fiskene...
de hadde en piraja som var ganske stor i ett lite kar, de hadde ikke sirkulasjon til den og noe veldig usmakelig var at de ga den friske fisker som mat... de kunne heller gitt den dødt kjøtt eller lignene... dyreplageri kaller jeg det!

Regner med du sa ifra til de, i en hyggelig og høflig tone selvsagt?

Å si det her inne hjelper ikke
Ikke for å snakke om Tropehagen Zoo på pyramiden! Hver gang jeg er der er det altid daue fisker i akvariene... Ufattelig dårlig stell på butikkene hær
MC Darup
Regner med du sa ifra til de, i en hyggelig og høflig tone selvsagt? Å si det her inne hjelper ikke :)


Er så enig, så enig!

Det å kjøpe akvariefisk er av og til et lotteri. først skal du finne den fisken du vil ha, så skal den være i rett kondisjon, rett størrelse og ikke minst til rett pris.
Det er heller ikke lett å være akvariebutikk 200 mil fra nærmeste fiskegrossist. Jeg mener at vi kan være glad for at vi har det tilbudet som vi har tross alt. Det er ikke så lenge siden vi bare hadde en butikk her i Tromsø. (jo det er nok lengre siden enn det jeg vil innrømme for meg selv, men jeg husker det fortsatt, da det bare var en!)
Jeg mener IKKE at vi skal godta alt, men vi kan heller ikke klage på alt. Etter en rask gjennomgang finnes det vist ikke en eneste god akvariebutikk nord for Trondhjem. Og når jeg tenker meg om er det vist heller ikke noen sør for Trondhjem heller. For ikke å snakke om alle de dårlige nettbutikkene.

Nå har jeg hvert innom en del butikker, både her i Norge og ellers. Må innrømme at jeg synes de fleste er ganske like. Noe som er bra, og noe som ikke er så bra. Mine erfaringer med nettbutikker er vel lik, noe som er bra og noe som kan forbedres.

Men jeg har ikke møtt så mange som ikke tar imot konstruktiv kritikk, og må jo bare innrømme at den servise jeg får her i Tromsø hos de lokale butikken er meget bra! En stor honnør til dere som tross alt står på for oss akvarister.
HH
Ikke for å snakke om Tropehagen Zoo på pyramiden! Hver gang jeg er der er det altid daue fisker i akvariene... Ufattelig dårlig stell på butikkene hær:(


Og jeg har hørt skryt av kunnskapen hos betjeninga der.
Jeg sa ifra på en høffelig måte, men de må da se det selv.. det er jo jobben deres.

Hver gang jeg spør om noe så får jeg ett surt blikk og ett dårlig svar.
Gery
de ga den friske fisker som mat...


Det er forbudt ved lov å fòre dyr/fisk med levende dyr/fisk.
Dette kan du si i fra til butikken om, og vil de ikke ta korreksen får du bringe det videre til Dyrebeskyttelsen. De vil sikkert vite hvilken vei dette bør gå etter det.

Rykter og sladder hører til i ukebladpressen og ikke på et akvarieforum.

Jeg skal ikke ta stillling til hva som skjedde under nevnte episode, men vær sikker på at jeg skal ta det opp med dem. Foring med levende fisk er ikke i henhold til loven og de bør holde seg for gode til det.

Når det gjelder kunnskap så ligger Jan Tore flere lysår fremfor de aller fleste som jobber i akvariebutikk i Tromsø.

Desverre er det slik at de har vekten på andre ting enn fisk, men det får man bare akseptere. Jeg har aldri blitt møtt med annet en høfflighet når jeg er innom der.





Rent teknisk er det vel til Mattilsynet man helst skal melde fra til om man vil gå den veien. Det er de som fører tilsyn med akvarieforretninger.

Men, er enig i at man helst skal si fra direkte på en hyggelig og konstruktiv måte. Det er nå rart med det, det kan faktisk bidra til en bedre dialog for en selv også da.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap