Billigst i butikk og interessant pumpe

For en gangs skyld kom jeg billigst ut ved å handle i butikk!
Jeg skulle ha en liten luftpumpe og en liten filterpumpe, til bruk i karantenekar. Så jeg var egentlig på jakt etter det minste utstyret jeg kunne finne. Jeg sjekka prisene hos div. nettbutikker, og så reiste jeg til min lokale favorittbutikk. Jeg visste at jeg fikk tak i luftpumpe til 99,- der, og det er definitivt billigst. Men til min overraskelse hadde de også ei lita filterpumpe som var rimelig. Den var ikke billigere enn det jeg fant på Webzoo, men den var ikke mye dyrere, og med tanke på at jeg hadde måttet betale forsendelsen fra nettet, kom jeg en hel del billigere ut. Og enda bedre ble det da jeg skulle betale! Ettersom jeg handler så mye der, ga de meg 10% rabatt. Og det tjente inn den summen som pumpa kosta mer i forhold til Webzoo

Men den pumpa er en merkelig ting. Av alle ting, så er merket Trixie. Det er den minste de har, og den skal gå for inntil 60 liter (dyrebutikkeieren sier maks 45). Filtermassen er ikke store kladden, men i tillegg har den en avdeling for kull! I ei knøtteliten pumpe (størrelsesorden Fluval1)! Kull i en sånn liten dings? Ikke akkurat det man venter. I tillegg har den inntak for luft (noe Fluval1 ikke har). Den kan også settes opp slik at man kan fordele vannet ut gjennom flere dyser (slik som det er på den eksterne pumpa mi - et vanrett rør med flere hull ved siden av hverandre). På en bitteliten pumpe! Hvordan pumpa vil fungere, vites ikke ennå. Det får jeg ikke testet på noen dager. Jeg kommer ikke til å bruke kull i den, med mindre det er syk fisk i karet. Da er det greit å kunne få filtrert over kull. Og tenk: det har jeg nå muligheten til i mitt kommende 20-liters karantenekar!
Tilfeldig bekjentskap
© Ellisiv Huseklepp
Reklame for plussmedlemskap