Biltema sand

Jeg vurderer å kjøpe biltema sand, men har lyst å se hvordan den ser ut i akvarium først. Noen som har bilder?
Ja, se på 152-literen i profilen min.
Oi! Den avr flott. Tror jeg kjøper litt av den jeg. Også var den så vanvittig billig
Sand har sine bakdeler også...
Søk litt rundt på forumet, så kan du vurdere... Jeg foretrekker faktisk elvegrus, men den er mye dyrere...
Bruker også blåsesand i 54 litern. Er veldig fornøyd, det eneste negative er at møkka syntes veldig gody i akvariumet mitt. Må slamsuge nesten vær dag, men mener å ha lest at det spørs på hvordan fisk osv du har.. Mange som ikke sliter med det problemet ( :

Syntes elvegrus er lettere å rengjøre, men liker godt sand jeg, og blåsesand er jo veldig billig også ;D
Jarle_B
Hva er disse bakdelene?

-Møkka legger seg oppå istedet for å trenge nedi til planterøttene.
-Den kan pakke seg og begynne å lukte.
-Den kan inneholde en mengde magnetiske partikler som igjen setter seg på algemagneten, og deretter skraper opp glasset.
-Den er ikke så lett å slamsuge som grus.
-Virvler man opp sand ved pumpa, så kan dette ødelegge/slite på pumpa når det havner sand inni.

Er ikke meningen å være negativ, men du spurte etter bakdelene...
Jeg tror ikke møkk vil bli noe problem fordi jeg har tenkt å ha artsakvarium for paletter (54 liter) så da blir det ikke så mye avfall. Det andre tror jeg ikke er så veldig store problemer.
Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap