Problemer med å få opp nettsiden til akvarieudstyr.dk

Er det internettet mitt det er noe galt med? Eller er det ingen av dere andre her som kommer inn på www.akvarieudstyr.dk heller?

Det funka jo for en uke sia, men siden da står det at "Internet Explorer cannot display the webpage"

Kan noen andre prøve for meg??? Evt. legge en link på denne tråden som funker?
Den er nok nede, kommer ikke inn jeg heller..
Da har de vært nede ganske lenge, har prøvd mange dager nå... hmm...
da er de vel fornøyd og trenger ikke mere penger?:P
Ikke hos meg... Forbanna irriterende... Har du noen tips om hva som er galt her? Har faktisk problemer med å åpne andre nettsider også... Som f.eks google...
Ok, nå har jeg lasta ned både Opera og Firefox, og det fungerer fortsatt ikke, så da er det nok ikke i Internet Explorer feilen ligger... Har noen noen tips til hva som er galt her? Tydeligvis ikke bare jeg som har problemer da, men andre kommer jo inn på sia, så noe er galt?
Nå er jeg faktisk så lei, så nå går jeg og legger meg, og håper på at denne tråden eksploderer med fornuftige svar til jeg står opp i morgen...

Ellers mange takk for svar så langt...
Nå kommer faktisk jeg også inn..:O
Men enda ikke jeg! Hvorfor?
Og bare for å forhøye din ergrelse ytterligere, så kan jeg opplyse at nettsiden deres funker her hos meg også... :p

Jeg bruker Firefox, ikke Internet Explorer. Har du vurdert å bytte nettleser?
Prøv forresten å trykke F5-tasten på tastaturet ditt.
Ja, jeg lastet ned både Opera og Firefox i går bare for å prøve med det i stedet. Har prøvd å trykke F5, og skrudd av alle brannmurene mine for å prøve, men ingenting hjelper... grrrr...
Problemet er 99% sikkert din DNS server. Noe som kan virke men mest sannsynlig ikke gjør det er å plugge ut og inn bredbåndsmodemet ditt eller hva du nå bruker til å koble opp til nettet. Det punktet som er nærmest ut av huset for å si det sånn.
Takk for råd. Koblet ut og inn igjen både bredbåndsmodemet og den trådløse routeren min som jeg bruker kabel til på denne pc'n. Det funket desverre ikke som du nevnte... Får jeg gjort noe med det, eller er det en feil på modemet?
Prøv denne:

Om det funker skal jeg heller forklare kort, for da var det det jeg trodde
Nei se det! Tusen takk! Endelig kom jeg inn på akvarieudstyr.dk også!!! Den vanlige adressa fungerer fortsatt ikke, men linken din fungerer udmerket! Kan jeg få høre hemligheten?
Da er det en DNS-server ett eller annet sted som har problemer. DNS-servere oversetter adressene vi skriver i ord (som www.vg.no) til adressene som servere og nettverksutstyr skjønner (består av fire tall med punktum imellom). Grunnen til at du kom inn med å skrive tallene, var at du da gikk direkte til den "riktige" adressen, slik at det ikke var nødvendig med en oversettelse. Når du forsøker med akvarieutstyr.dk, så er det en server på veien som oversetter feil/ikke greier å oversette navnet til den riktige adressen. Vel, oversettelse er ikke helt riktig ord. Serveren knytter det skriftlige navnet til den "riktige" adressen. Og hvis den da ligger inne med feil informasjon, knytter den heller ikke navnet til riktig adresse. Grunnen til at vi opptrer med disse to typene adresser, er at det er langt lettere for oss å huske adresser som www.vg.no, enn å huske 4 tall med punktum imellom.
Okei. Intressant, takker for svar!

Hvor finnes disse DNS-serverene da? I pc'n min? Routeren? Modemet? Leverandøren?

Det jeg vil frem til er om jeg kan gjøre noe med det? Det er jo frustrerende å ikke komme inn på enkle sider som google innimellom!

Og hvorfor fungerer noen sider, men ikke andre? Er det ikke sånn at hvis det er noe galt med DNS'n så klarer den ikke "kode om" noen sider i det hele tatt?
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap