Bestillte varer 13.9, men har ikke hørt noe mer

Den 13 september la jeg inn en bestilling på fiskemat, vanntester og varmekolbe hos webzoo som jeg fant ut hadde gode priser.

Siden det har jeg ikke hørt noe. Jeg har sendt iallefall to mailer og purret på varene, og prøvd å ringe - men til ingen nytte.

Varene mine har ikke dukket opp. Dette begynner å irritere meg skikkelig, for jeg hadde håpet å få varene fort så jeg slapp å måtte handle i butikken i stedenfor. Men nå trenger jeg fiskematen, og jeg trenger de testene, og varmekolben også - og irriterer livet av meg !!!!!

Dette er første gang jeg bestiller over nett, og er vel igrunnen ganske skuffet over at det virker som om ingen ting hender.

Hva bør jeg gjøre?

Trenger også en sterkere pumpe , men vegrer for å legge inn bestilling, siden jeg ikke vet hvor lenge jeg da må vente. Pumpen trenger jeg ganske fort, siden jeg nå har en som ikke er god nok i karet.

Gjør et søk i forumet på "webzoo", kanskje andres erfaringer kan hjelpe deg med å finne en utvei?
sessan
Den 13 september la jeg inn en bestilling på fiskemat, vanntester og varmekolbe hos webzoo som jeg fant ut hadde gode priser. Siden det har jeg ikke hørt noe. Jeg har sendt iallefall to mailer og purret på varene, og prøvd å ringe - men til ingen nytte. Varene mine har ikke dukket opp. Dette begynner å irritere meg skikkelig, for jeg hadde håpet å få varene fort så jeg slapp å måtte handle i butikken i stedenfor. Men nå trenger jeg fiskematen, og jeg trenger de testene, og varmekolben også - og irriterer livet av meg !!!!! Dette er første gang jeg bestiller over nett, og er vel igrunnen ganske skuffet over at det virker som om ingen ting hender. Hva bør jeg gjøre? Trenger også en sterkere pumpe , men vegrer for å legge inn bestilling, siden jeg ikke vet hvor lenge jeg da må vente. Pumpen trenger jeg ganske fort, siden jeg nå har en som ikke er god nok i karet.

Er desverre mange som har problemer med webzoo, slik var de ikke før da jeg handla der.

Men kan være at de ikke hadde varen på lager, og er jo en mulighet at antall i lagerbeholdning ikke oppdateres fortløpende.

Men kan anbefale tropefisk.no , de er raske med å levere. Men utingen derfra er at ting koster en del mere der.
MC Darup
Gjør et søk i forumet på "webzoo", kanskje andres erfaringer kan hjelpe deg med å finne en utvei? :)

Kan ikke forstå det, får jeg bestilte noe fôr og diverse småting å slikt for kanskje bare etpar uker siden, det tok bare noen dager så hadde jeg det.

Fra webzoo.

hmm..
Det var jo synd, iallefall når dedt er første gangen du handler på nett.
ja jeg blir litt oppgitt. Jeg valgte jo å bestille derfra pga prisene.

Men skulle jo gjerne hatt varene da - eller iallefall fått vite hvorfor det tar så lang tid.
Dersom de ikke har varene på lager skal de sende deg en epost og gi beskjed og gi deg en dato de får dem på lager igjen. Man gir ikke kunder 'silent treatment', du betaler dem faktisk for å gjøre en jobb, og da har man lov til å forvente litt service.

Jeg ville sendt en epost og sagt at 'dersom dere ikke gir meg en dato jeg kan forvente varene i løpet av en arbeidsdag avbestiller jeg og bestiller et annet sted' og deretter forklart at det er pga av at de ikke gidder å svare på epost.
Samme skjedde meg for noen uker siden..

Bestilte varer fra Webzoo, og hørte ikke noe mer fra de. Hverken ordrebekreftelse eller noe på nesten to uker.
Da jeg prøvde å kontakte de, for å finne ut om orderen min i det hele tatt hadde gått gjennom, var det ikke svar å få.

Tror jeg skrev tre-fire mailer og spurte om dette, før jeg skrev mail og forklarte at jeg ville ha svar om orderen min i det hele tatt var registrert, om de hadde varene på lager osv.
Jeg skrev også at jeg forventet svar på mailen i løpet av ett døgn, og hvis jeg ikke fikk svar kunne de kanselere orderen.
Jeg hadde bestilt en utvendig pumpe og filtermedie.
Hørte ikke en skit fra de på tre dager etter siste mail jeg sendte, så da bestilte jeg ny pumpe på Tropefisk (Som forøvrig har glimrende kundebehandling!!De svarer alltid på mail, og ringer deg faktisk hvis de lurer på noe angående det du har bestilt..)

Hva skjedde dagen etter at jeg hadde bestilt pumpe fra Tropefisk...? Joda, da lå det varer til meg på posten fra Webzoo...
Så da var det bare å avbestille fra Tropefisk! (Det var selvsagt ikke noe problem)

Uansett, jeg betaler heller noen få kroner ekstra og handler på Tropefisk heretter.
Har lest en del om Webzoo her på forumet, og det er mye rart folk har å melde. Skjønner jo at dette er en butikk som nesten kun drives på "dugnadsånd" , Men det minste man kan gjøre når man driver butikk er å svare på henvendelser fra kunder som velger å handle fra dem.
Vær så snill å ikke la dette bli enda en tråd med samme gnålet om Webzoo.
Igjen, dette er en klagetråd, og har ingenting med erfaringer å gjøre. Klag til butikk, avbestill, handle aldri der igjen.
sessan
Dette er første gang jeg bestiller over nett, og er vel igrunnen ganske skuffet over at det virker som om ingen ting hender. Hva bør jeg gjøre?

I følge forbrukerkjøpsloven er det flere ting du kan gjøre.

Les på forbrukerportalen.no/rettighetsartikkel/Netthandel.
Du kan kreve en avbestilling, hvis du mener at du har krav på dette etter å ha lest på linken ovenfor. Her er et oppsett til dette fra forbrukerportalen.no/klageveiledersider
mona o
Vær så snill å ikke la dette bli enda en tråd med samme gnålet om Webzoo.

hvorfor så negativ hele tiden??? l nå nye folk her inne få lov å komme med erfaringene dems å... den gamle tråden er for mye å lese så er greit med ny tråd å ny start
Dere som klager dere vet at det Webzoo er et enmannsforetak? De vil aldri kunne tilby samme service/kundebehandling som store bedrifter, men som andre har påpekt så bestilles det fra Webzoo pga prisene. Får man kjempeservice på Rema? Elkjøp? Er service og kundebehandling viktig for deg bruker du ikke lavpris-butikker.
Har bestilt mange ganger fra Webzoo (og ja det er så som så med tilbakemeldinger) men løpet av noen dager ligger uansett hentelappen i postkassa.
Webzoo kan sikkert ansette en person som kun tar seg av telefoner og kundemail, men da startes det kansje en ny tråd om hvor dyr Webzoo er? Skriv heller en mail til Webzoo hvor du forklarer på en ok måte hva du synes er galt eller dårlig, og gjerne si hva som er bra. Det er alltid lettere å gi kritikk enn ros. Ha en fin dag.

Vekommende har nå fått tips om hva man kan gjøre, stenger derfor denne tråden foreløbig i allefall.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap