- Hjem
- Forum
- Butikker og produkter
- Am-top
Am-top
Postet 28.09.08 kl 12:01
Postet 28.09.08 kl 12:05
Postet 28.09.08 kl 12:06
Postet 28.09.08 kl 12:09
Postet 28.09.08 kl 13:59
tenderHei! Jeg bruker Am-Top i de fleste av mine kar, og de er helt ok. Eneste minuset er at de skaper ganske liten sirkulasjon. Det er ikke så mye "futt" i dem, men den biologiske filtreringen er det ikke noe å si på. Mye filtekapasitet for pengene med det tilbudet de har på Tropehagen nå.
Min erfaring med Am-toppen er at de gir ok sirkulasjon. Og er mangel på dette det eneste negative du har om dem har du vært heldig. Samtidig som dårlig sirkulasjon muligens kommer av en feil.
Det er en av de pumpetypene som er mest omspurt for problemer på forum, og det ser ut som det stadig er færre som selger dem. Må jo bety ett eller annet. Også mange som har etterlyst hvor de kan få deler.
Noen nevnte punkter er:
Dårlige skruforbindelser som knekker.
Kraner som lekker ut eller inn.
Pakninger som feiler eller blir feilmontert
Skjøre plastdetaljer.
Sikkert mer, men behøver ikke male det helt svart.
Filterne fungerer bra når de er nye, er riktig montert og blir veldig pent og forsiktig behandlet.
I forhold til pris kan det nok være gode filter, men jeg forventer ikke mange års levetid.
Bruker desverre ikke utvendig fluval selv, så jeg kan ikke si hva som er best av de to nevnte. Men jeg har overhalt en del av dem.
Postet 28.09.08 kl 14:28
har ikke hatt noen problemer med min fluval, men den bynner å bli gammel. Har byttet motor og noen slitte deler. Så regner med den vil holde enda en stund.
med en litt laber omtale om am-top føler jeg vel mest for å beholde fluvalen til jeg heller får råd til et utvendig filter med bedre omtale
Takker for deres meninger
med en litt laber omtale om am-top føler jeg vel mest for å beholde fluvalen til jeg heller får råd til et utvendig filter med bedre omtale
Takker for deres meninger
Postet 28.09.08 kl 14:33
Postet 28.09.08 kl 14:39
Postet 28.09.08 kl 14:44
Postet 28.09.08 kl 14:55
Postet 29.09.08 kl 01:37