Kan en forvente å få et lysrør erstatta om en bestiller det fra nettbutikk og det blir ødelagt i posten

Tror de fleste butikker sannsynligvis vil si noe om det i betingelser og vilkår.
Ingen kan vel holde deg ansvarlig for at varen var utilstrekkelig emballert?
Er det knust så er det ikke noe problem.
Burde heller ikke være noe problem og få byttet rør/a viss de ikke virker når man kommer hjem.

Men seff skal rørene erstattes viss de blir ødelagt i posten.

Slik kjøpslovs"aktig" ut så forholder du deg kun til selger, er rørene knust, returner pakken og forvent nye rør.

Har du problemer med en butikk eller?
Dette ordner posten somregel opp i , posten har jo forsikring på sine pakker om noe skulle bli ødelagt og erstatter det ødelagte til butikken. Butikken må ta kontakt med posten.
Dette har jeg selv opplevd.

Bestilte lysrør og reflektor på nettet, og da pakken kom oppdaget jeg at lysrøret var knust.
Lysrør og reflektor var teipet sammen, og lagt i et papprør som emballasje. Men da jeg studerte pakken så jeg at den hadde hatt en knekk midt på, som lysrøret da ikke tålte.

Gikk tilbake til Posten med pakken, og viste frem innholdet. Hun bak skranken sa selv at lysrøret skulle være mer enn godt nok innpakket, og skrev da skademelding.
Dette skulle da Posten ordne opp i, men kunne ta noe tid. Pakken måtte sendes inn til skadeservice, og de hadde en viss behandlingstid.
Men hun anbefalte meg å kontakte butikken, så jeg kunne få erstatning raskere.
Gjorde så, og en uke etter hadde jeg nytt lysrør og reflektor, uten omkostninger.
Tilfeldig bekjentskap
© Christina Øverland
Reklame for plussmedlemskap