Med Danmark som mål

"Oversikt over Danmark's akvarieforetninger"

Var en tur i Danmark og fikk lagt opp rute for
å besøke akvarieforetninger ut i fra dette kartet.

[External Image]
Kart
Kartet er mulig å zoome og inneholder link til hjemmesider.
Et nyttig verktøy som også andre kan ha glede av

Hehe flott du la ut dette Hallvard, og det spørs om ikke det blir tur på oss på nyåret:P
Ja det er på tide med en ny rundtur nå!
Hvordan er det med toll-situasjonen når man tar med seg noen akvariefisk over grensa til Norge?
Er det strenge regler, eller kan man dra på stena-line tur og samtidig plukke med seg noen fisker!?
Du kan handle med deg fisk til eget bruk uten problemer. Ingen toll og ingen restriksjoner.
Hvordan er det med toll og frakt når man bestiller fra Danmark? Cichlidecenteret for eksempel?
Og hva med dansk valuta i forhold til norsk?
Det er fare for at du må regne med 25% mva, men du skal slippe å betale mva i Danmark - så da skulle vel det gå opp i opp. Merk deg at det er dyr frakt til Norge fra Cichlidecenteret.

100.00 DKK = 126.359 NOK XE Universal Currency Converter
hehe smart.

noen som la merke til at det var sykt mange butikker i øst??
er det folk her som arangerer turer til danmark som medlemmer her kan melde seg på?
Inaktiv bruker
J9fer
er det folk her som arangerer turer til danmark som medlemmer her kan melde seg på?

det lurer jeg på også, ahdde jo vært kult da.
selv kunne jeg ha hatt med 6 pasasjerer, men da ville det blitt litt liten plass til akvarier, kjører bare en kort caravelle, men om noen arangerer, så hopepr jeg på turen mestantagentlig
hadde jo vert hyggelig med en slik tur. hadde det blitt godt planlagt i god tid før avreise hadde det jo blitt en super tur=)
Jeg synes jeg ser en slik arrangert tur - en hel kolonne norske biler stappet med folk, som alle har det samme, stive blikket som er strikt fokusert på èn ting: FISK!! ) (kanskje leie av en buss hadde vært bedre?)

En slik tur hadde vært veldig spennende å være med på, men jeg er redd det ville blitt for dyrt for mange om det må påregnes utgifter til overnattinger. Frem og tilbake samme dag hadde vært mer overkommelig for mange - da kunne man istedet brukt overnattingsutgiftene på fisk En overkommelig reiserute med kun et forhåndsbestemt antall butikker burde man kanskje hatt.

Inaktiv bruker
fra moss(østfold) så bruker man vell ca 5-5,5timer til københavn nå, men det uten pauser for røyking osv. men er absolutt overkommelig med å ha dagstur.
mona o
Jeg synes jeg ser en slik arrangert tur - en hel kolonne norske biler stappet med folk, som alle har det samme, stive blikket som er strikt fokusert på èn ting: FISK!! :)) (kanskje leie av en buss hadde vært bedre?) En slik tur hadde vært veldig spennende å være med på, men jeg er redd det ville blitt for dyrt for mange om det må påregnes utgifter til overnattinger. Frem og tilbake samme dag hadde vært mer overkommelig for mange - da kunne man istedet brukt overnattingsutgiftene på fisk :-) En overkommelig reiserute med kun et forhåndsbestemt antall butikker burde man kanskje hatt.

var helst en dagstur med buss jeg også så for meg=) går jo veldig greit å ta seg rundt pga motorveiene også.

hadde jo vert verdt å prøve å arangere noe.
Eller man kan planlegge turen ett år i forveien og gi folk sjansen til å spare opp nok kroner til at en hotellovernatting kan inkluderes. Det gir litt mindre slitne fiske-shoppere i butikkene tror jeg, og alle får litt bedre tid i hver butikk.

Verste jeg vet er i grunnen å hales ut av en zoobutikk med mye interessant fisk i karene før jeg egentlig føler at jeg er ferdig å titte!
mona o
Eller man kan planlegge turen ett år i forveien og gi folk sjansen til å spare opp nok kroner til at en hotellovernatting kan inkluderes. Det gir litt mindre slitne fiske-shoppere i butikkene tror jeg, og alle får litt bedre tid i hver butikk. Verste jeg vet er i grunnen å hales ut av en zoobutikk med mye interessant fisk i karene før jeg [I]egentlig[/I] føler at jeg er ferdig å titte! :D

det hadde vert eg god idè=) kunne jo også reist sent om kvelden med båt, sovet ut der å vert fremme 7.00 om morgenen å reise tilbake med en sen båt tilbake samme dag.
SolVard
Det er fare for at du må regne med 25% mva, men du skal slippe å betale mva i Danmark - så da skulle vel det gå opp i opp. Merk deg at det er dyr frakt til Norge fra Cichlidecenteret. 100.00 DKK = 126.359 NOK [URLBLOCK1]

Takker.

Så hvis jeg skal ha et par sirkulasjons-pumper + en akvastabil-topp +++
så er det kanskje like greit å handle i Norge med tanke på frakten eller?
Tin-Tin
[QUOTE=SolVard]Det er fare for at du må regne med 25% mva, men du skal slippe å betale mva i Danmark - så da skulle vel det gå opp i opp. Merk deg at det er dyr frakt til Norge fra Cichlidecenteret. 100.00 DKK = 126.359 NOK [URLBLOCK1]

Takker.

Så hvis jeg skal ha et par sirkulasjons-pumper + en akvastabil-topp +++
så er det kanskje like greit å handle i Norge med tanke på frakten eller?

Ikke minst at du også "slipper" å sitte 13-14 timer(+-) timer i buss/bil
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap