- Hjem
- Forum
- Butikker og produkter
- Tur til bergen!
Tur til bergen!
Hei.
Skal ta meg en tur til Bergen rett over helgen for litt akvareshopping og et besøk hos akvariet i Bergen.
Siden søkefunkjonen ikke viker, og et utrolig dårlig internettsignal her for tiden (går nesten ikke ann å søke på google.no engang) lager jeg en ny tråd.
Jeg lurer på hvilke butikker som anbefales som ligger i Bergen sentrum? Er 16 år så har ikke bil, derfor tar jeg med paraplyen og "godt" trente føtter som kan spassere et stykke i Bergen . Kan evnt. hoppe på en buss hvis det er en butikk som er et must å besøke som ligger rett utenfor sentrum.
Er først å fremst på jakt etter L-maller, men butikker som det er mye spennende å se på er også intresant. Har tross alt to dager som skal gå til akvarium-titting.
Skal ta meg en tur til Bergen rett over helgen for litt akvareshopping og et besøk hos akvariet i Bergen.
Siden søkefunkjonen ikke viker, og et utrolig dårlig internettsignal her for tiden (går nesten ikke ann å søke på google.no engang) lager jeg en ny tråd.
Jeg lurer på hvilke butikker som anbefales som ligger i Bergen sentrum? Er 16 år så har ikke bil, derfor tar jeg med paraplyen og "godt" trente føtter som kan spassere et stykke i Bergen . Kan evnt. hoppe på en buss hvis det er en butikk som er et must å besøke som ligger rett utenfor sentrum.
Er først å fremst på jakt etter L-maller, men butikker som det er mye spennende å se på er også intresant. Har tross alt to dager som skal gå til akvarium-titting.
Postet 03.10.09 kl 14:25
Hei!!
jeg er ikkje så godt kjent i bergen men jeg vet at litt utenfor bergen ligg Midtun Zoo som er norges største dyrebytikk med 1500 kvadratmeter kanskje det går noen buss dit? veibeskrivelse ligg iallefall på linken over
jeg er ikkje så godt kjent i bergen men jeg vet at litt utenfor bergen ligg Midtun Zoo som er norges største dyrebytikk med 1500 kvadratmeter kanskje det går noen buss dit? veibeskrivelse ligg iallefall på linken over
Postet 03.10.09 kl 16:53
EragonHei!! jeg er ikkje så godt kjent i bergen men jeg vet at litt utenfor bergen ligg [URLBLOCK1]som er norges største dyrebytikk med 1500 kvadratmeter:D kanskje det går noen buss dit? veibeskrivelse ligg iallefall på linken over:)
Hei Eragon, og takk for svar!
Det såg stor og fin ut. Noen som vet om det går buss fra sentum til området hvor dyrebutikken ligger?
Må få med meg den.
Postet 03.10.09 kl 17:04
Postet 03.10.09 kl 19:08
Postet 03.10.09 kl 19:17
Postet 03.10.09 kl 19:41
Endret: 03.10.09 kl 19:52
Postet 03.10.09 kl 19:45
Endret: 03.10.09 kl 19:45
ikke noen særlige med zoo butikker i bergen.. ensete er en på sotra. midyun.. nesj. samma mølet som alltid. var innom der og no har de fått inn noen gullfisk som ikke ser ut. stakkars fisker oppblåste øyne og kunne knappt svømme. og de mater motoro rokkene med gullfisk. stor butikk ja.. men en dårlig butikk.
Postet 03.10.09 kl 20:14
Postet 03.10.09 kl 20:18
Postet 03.10.09 kl 20:19
Midtun zoo ligger på midtun rett ovenfor nesttun. Du kan ta heldalsåsbussen (buss nr 22) som går fra bysstasjonen for å komme dit. Bare si du skal av der med friele kaffe. Så går du opp mot midtunheia, Det ligger på andre side av bussholdeplassen. Zoo en ligger ved siden av europris og har samme inngang som flisebutikken
Dette er den gamle butikken til midtun zoo. Den nye ligger i Åsane.
Den i åsane klarer jeg ikke forklare vegen til da jeg bor på "rett" side av byen.. hehe
Lagunen har din beste venn. (dåelig malle butikk)
vi har en flott butikk på selve Nestunn, Aqua zoo. Der tror jeg du skal finne noen godbiter. Den ligger rett nedenfor shell stasjonen. Dertill kan du ta buss nr. 20, 21, 22 ,23, 24, 26 630, 50, så ja, der kan du nesten hoppe på hva som helst som går mot Fana.
I selve sentrum har vi tropehagen på bystasjonen og en zoo på galleriet.
På sartror senter på sotra har de en fin butikk.
tja.. kommer ikke på flere butikker. det er nok sartor, midtun zoo midtun. og midtun zoo avd åsane og aqua zoo på nesttun som er de beste på maller vil jeg tro. God tur til Bergen
Dette er den gamle butikken til midtun zoo. Den nye ligger i Åsane.
Den i åsane klarer jeg ikke forklare vegen til da jeg bor på "rett" side av byen.. hehe
Lagunen har din beste venn. (dåelig malle butikk)
vi har en flott butikk på selve Nestunn, Aqua zoo. Der tror jeg du skal finne noen godbiter. Den ligger rett nedenfor shell stasjonen. Dertill kan du ta buss nr. 20, 21, 22 ,23, 24, 26 630, 50, så ja, der kan du nesten hoppe på hva som helst som går mot Fana.
I selve sentrum har vi tropehagen på bystasjonen og en zoo på galleriet.
På sartror senter på sotra har de en fin butikk.
tja.. kommer ikke på flere butikker. det er nok sartor, midtun zoo midtun. og midtun zoo avd åsane og aqua zoo på nesttun som er de beste på maller vil jeg tro. God tur til Bergen
Postet 03.10.09 kl 20:25
Endret: 03.10.09 kl 20:28
Postet 03.10.09 kl 20:52
Postet 03.10.09 kl 23:04
Postet 04.10.09 kl 09:25
Postet 04.10.09 kl 11:23
Tull
TIL SAFFEN
Dette innlegget er bare tull !!!! Kan ikke bare slenge slik ut uten og utdype det nærmer !!! Greit enig at midtun zoo midtun var dårlig før. Men har for en stund siden ansatt en ny som har ansvaret for akvarie avdelingen der og i Åsane. Han er vel noen av de mest kunnskapsrike i Norge når det gjelder fersk og saltvannfisk. Pluss har Erlend begynt der i Åsane. Her finner du fisk dul aldri vil finne i andre butikker. Og en ting du må tenke på er hvem som leverer fisken, hvilken inportør de bruker. Du bør sette deg inn i ting før du uttaler deg på slike forum. Det er slike uttalelser som gjør disse forum dårlig og useriøs. La oss holde oss på saklig nivåv.
Dette innlegget er bare tull !!!! Kan ikke bare slenge slik ut uten og utdype det nærmer !!! Greit enig at midtun zoo midtun var dårlig før. Men har for en stund siden ansatt en ny som har ansvaret for akvarie avdelingen der og i Åsane. Han er vel noen av de mest kunnskapsrike i Norge når det gjelder fersk og saltvannfisk. Pluss har Erlend begynt der i Åsane. Her finner du fisk dul aldri vil finne i andre butikker. Og en ting du må tenke på er hvem som leverer fisken, hvilken inportør de bruker. Du bør sette deg inn i ting før du uttaler deg på slike forum. Det er slike uttalelser som gjør disse forum dårlig og useriøs. La oss holde oss på saklig nivåv.
Postet 08.10.09 kl 21:43
Endret: 08.10.09 kl 21:44
Unnskyld å bryte tråden litt:)
kan noen gi ein vegbeskrivelse frå Åsane storsenter til den nye butikken til midtun zoo på åsane??
Postet 08.10.09 kl 22:17
har ikke på noen måte vært usaklig på noen måter. men reagerer på fisk som de tar inn. og de "gull fiskene " som prøvde og svømme der har de neppe særlig godt.. ta deg en tur og titt på dem om du ikke har det så kan vi heller snakkes etterpå igjen før du begynner og høvle løs.. øynene på fiskene ser ut som noen poser som henger ut. og ikke klarte de og svømme. de prøver og svømme opp og synker rett ned igjen. og hvem som jobber det er meg ikke intressant på noen som helst måte. har selv snakket med en det som tydelig vis hadde god peilling på hva han derv på med liten tvil om det. er over hode ikke kunnskaps nivået til dem som jobber der jeg reagerer på i det hele tatt. så du kan bare finne roen helt.
for meg er også fisker ett levende individ som skal ha det bra og kunne triver og ikke tukles med og de har nok disse blitt uten tvil og da ikke fra butikken men fra produsent. og det syntes jeg meget lite om. og skal denne butikken framstå som seriøs burde ikke tatt inn slike for og si det rett ut misfostre.
for meg er også fisker ett levende individ som skal ha det bra og kunne triver og ikke tukles med og de har nok disse blitt uten tvil og da ikke fra butikken men fra produsent. og det syntes jeg meget lite om. og skal denne butikken framstå som seriøs burde ikke tatt inn slike for og si det rett ut misfostre.
Postet 08.10.09 kl 22:36
Eragonkan noen gi ein vegbeskrivelse frå Åsane storsenter til den nye butikken til midtun zoo på åsane??
Kjør mot Baluba, Citroën, Åsane politistasjon, posten så er midtun zoo Åsane nermeste nabo til posten og baluba.
Fra sentrum: ta av opp til åsane storsenter, du kommer til en rundkjøring der tar du av 3 avkjørsel(venstre), følg denne veien i ca 200meter, da kommer du til et kryss med avkjørsel til høyre. ta av her. Skilting til baluba og midtun zoo kan sees. Følg denne veien i 5-600meter så kjører du forbi politistsjonen og da er du straks på butikken som ligger på høyreside.
Midtun zoo Åsane er som nevnt norges største zoo og har et kjempe stort utvalg og flotte priser. Flink betjening også.
Og til trådstarter. Sentrum zoo er en flott butikk som ligger i 6 etg på Galleriet. Får inn fisk tors/fredager. Ansatte som tar seg tid til å prate med deg og er kunnskapsrike.
Hvis du kommer deg ut til sartor senteret på Sotra så har de et flott utvalg og en stor butikk med alt til akvariet.
Lykke til. Espen
Postet 09.10.09 kl 00:38
[QUOTE=saffen]har ikke på noen måte vært usaklig på noen måter. men reagerer på fisk som de tar inn. og de "gull fiskene " som prøvde og svømme der har de neppe særlig godt.. ta deg en tur og titt på dem om du ikke har det så kan vi heller snakkes etterpå igjen før du begynner og høvle løs.. øynene på fiskene ser ut som noen poser som henger ut. og ikke klarte de og svømme. de prøver og svømme opp og synker rett ned igjen. og hvem som jobber det er meg ikke intressant på noen som helst måte. har selv snakket med en det som tydelig vis hadde god peilling på hva han derv på med liten tvil om det. er over hode ikke kunnskaps nivået til dem som jobber der jeg reagerer på i det hele tatt. så du kan bare finne roen helt.
Oki så butikken er useriøs fordi de har 1 av ca 350 akvarier med telskopøye gullfisk ???? Ja ja deg om det. Er oppe der flere ganger for uken så jeg har sett de mngen ganger. Bedre og spørre de om hvorfor de tar de inn enn og sitte her og syte og klage. De har sikkert en god forklaring. Tror vi som har mangen akvarier og handler for ca 5000.- i mnd er meget glad for at vi har store butikker og godt utvalg.
Er jeg ikke fornøyd med slik akvariene ser ut i de forskjellige butikkene sier jeg fra der og da. Eneste måten for og få gjort noe med ting du ikke synes noe om.
Men dette blir for dumt, sakelig sa du ???? JA JØSS !!!!!
Oki så butikken er useriøs fordi de har 1 av ca 350 akvarier med telskopøye gullfisk ???? Ja ja deg om det. Er oppe der flere ganger for uken så jeg har sett de mngen ganger. Bedre og spørre de om hvorfor de tar de inn enn og sitte her og syte og klage. De har sikkert en god forklaring. Tror vi som har mangen akvarier og handler for ca 5000.- i mnd er meget glad for at vi har store butikker og godt utvalg.
Er jeg ikke fornøyd med slik akvariene ser ut i de forskjellige butikkene sier jeg fra der og da. Eneste måten for og få gjort noe med ting du ikke synes noe om.
Men dette blir for dumt, sakelig sa du ???? JA JØSS !!!!!
Postet 09.10.09 kl 07:34