Anbefalte butikker i tromsø/bodø?

Hei

Skal ut på tur, lørdag til Bodø og neste onsdag til Tromsø.

Er det noen anbefalte besøkssteder i disse to byene for en fersk akvarie eier? Butikker å styre unna? Kvalitet forran pris selvfølgelig, og vi liker stort utvalg
Er ikke helt sikker på hvordan det blir med tid, men om mulig har jeg lyst se meg om andre steder enn i min egen by...
Jeg pleier ikke å spørre om råd i noen av butikkene, så på akkurat det området vet jeg ikke hvordan det står til. Men Dyrebutikken på Stakkevollveien og Tropehuset på Pyramiden har trivelig betjening, i alle fall. Tropehuset har også fått et ekstra pluss i boka mi for at de er så behjelpelige med å bestille fisk.

Nye Gullfisken Zoo i Storgatbakken ble jeg positivt overrasket over for en stund siden, mye fine planter og diverse, pluss hyggelig betjening.

De andre tre butikkene går jeg ikke ofte på, av grunner som mindre hyggelig betjening, selger potteplanter som akvarieplanter, etc.

Vil egentlig ikke si at noen av byens butikker har spesielt godt utvalg, må ofte bestille ting over nettet.

Tropehuset er i alle fall den jeg ville besøkt om jeg bare skulle besøke èn.

carassius
Tropehuset på Pyramiden

*Tropehagen
vi bruker også nesten utelukkende tropeHAGEN zoo på pyramiden.. selv om det er den dyrebutikken som ligger lengst unna dær vi bor.. de har best utvalg, best betjening, og best peiling på fisk!

det er vel bare èn i byen som er verdt å styre unna, etter min mening riktig nok. men jeg ønsker ikke å henge de ut hær. Du får heller ta kontakt per mail dersom du ønsker å vite mere..
Tropehagen er hva vi har i Narvik også. Tror jeg tar sikte på Stakkevollveien og Storgatbakken. Og jeg skjønner at en viss butikks rykte ikke er blitt bedre siden jeg flyttet fra Tromsø, selv om det begynner bli en del år siden
Så kan jeg ha Tropehagen i bakhånd om jeg ikke finner det jeg er på utkikk etter i de første butikkene
Det er blomsterhandel på gang. Trenger et par planter for å få plantet ferdig i karet vårt
*ler* det stemmer nok bra at enkelte butikker ikke har verdens beste rykte ja..

Har det vært noen måneder til du skulle til byen, hadde jeg sikkert hatt planter til deg.. men per nå er det ganske tomt..

på "dyrebutikken" i *ettellerannet*zachariasens gate langs stakkevollveien, er de for tiden ganske tom for det meste... Men som jeg ser nå, så var det vel i dag du var hær i byen.. så da så du vel det..

Håper du fant det du lette etter!
Ja, jeg fikk det jeg var ute etter. Den "tomme" butikken i bakken du nevnte var faktisk ganske tom ja. Kjøpte to corydoras aeneus der. Og kjøpte hurtigvoksende planter hos et annet AF medlem. Så da er det "oppdrag utført"
Ja de plages en del med leverandører for tiden.. :/

flott at du fikk det du skulle ha!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap