Nytt akvarie, knust ved ankomst!

Hei.

Hvilke rettigheter har jeg som kjøper når akvariet jeg bestilte fra nettbutikk kommer med knust langside i posten, butikken har pakket det godt og det ble heller ikke sagt at det ble sendt på kjøpers ansvar.

mvh Kenneth
Tror det er postens ansvar, men skal ikke si noe sikkert. Ta kontakt med nettbutikken, de har garantert peiling på akkurat det der, og vet hvordan du skal gå frem for evt. erstatning.
Takk for svar.

har ikke tilgang til telefon nå da jeg er på tur og har lagt den igjen, sitter på en bærbar pc på en bensinstasjon. Sendte dem mail og ringer i morgen så får vi se hva som blir sagt!

Kjedelig er det uansett.

mvh Kenneth
Dette er selgers ansvar om det er pakket dårlig. er det pakket forskriftsmessig er det postens ansvar. Uansett bør du varsle fra til iallefall selger snarest.

Om så en mail bare så du har det dokumentert.
Ta bilder, helst mens det er delvis innpakket for å dokumentere at det ikke er du som har knust det. Ellers som Pål Laumann har sagt. Om det er nettbutikken eller posten som må ta regningen får de krangle om, det er uansett ikke du som skal erstatte dette.
Slår på tråden i morgen da.

Karet var forsvarlig pakket, syntes nå jeg. Pakket ekstra godt i isopor og det er skrevet GLASS med rød skrift over hele pakken så at det er knust er jo et mysterium. Har også tatt bilder av karet der det står innsurret i plastikken så har ikke tatt det ut av embalasjen annet enn pappen og isoporen rundt.

Finner ut av mer i morgen så får vi se hva det blir til.

mvh Kenneth

Du burde ta kontakt med postkontoret der du hentet pakken så raskt som mulig.
Leverte karet på posten og skrev skademelding. Karet ble vist og konstantert med en gang at det var mer enn godt nok pakket så feilen lå hos posten som hadde håndtert pakken alt for røft.

Dem erstatter dette i form av at nettbutikken sender meg ett nytt kostnadsfritt kar og posten betaler erstatning til nettbutikk.

Alt fungerte veldig greit!
Svolp
Leverte karet på posten og skrev skademelding. Karet ble vist og konstantert med en gang at det var mer enn godt nok pakket så feilen lå hos posten som hadde håndtert pakken alt for røft. Dem erstatter dette i form av at nettbutikken sender meg ett nytt kostnadsfritt kar og posten betaler erstatning til nettbutikk. Alt fungerte veldig greit!



Så bra! Dette var god service fra postens side
Yupp!
Tommel opp, alt gikk som smurt!
Veldig bra.
Trodde ikke posten dekket slikt.
Hmm kanskje bestille på nettbutikk neste gang.
Black_Flys
Veldig bra. :) Trodde ikke posten dekket slikt. Hmm kanskje bestille på nettbutikk neste gang.


Hei.

Joda, det viser seg at hvis akvariet er pakket og merket på riktig måte og det kommer frem knust er det jo faktisk posten sin feil. Dette tilfellet var akvariet pakket meget godt og det var skrevet glass i store bokstaver med rød skrift på alle sidene.

Når dem da ALIKAVELL klarer og knuse det er det jo bare ett bevis på at det har gått i bakken eller fått en meget røff behandlig.

Skjer dette deg dra tilbake til kontoret der du hentet pakken, kontakt nettbuikken så får du ny vare gratis, erstatningen blir da en sak mellom posten og nettbutikk
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap