Hvilket lysrør? rio 125

Jeg har med et uhell klart å knuse det lysrøret som sitter foran på akvarieumet. Jeg vet ikke helt hvilket lys det var, fordi skriften var helt borte.

Så hvis noen kunne hjelpe meg med å velge riktig lysrør (foran) ville det vært veldig fint. Det finnes jo så mange å velge imellom...

- Juwel High-Lite Blue
- Juwel High-Lite Colour
- Juwel High-Lite Day
- Juwel High-Lite Marine
- Juwel High-Lite Nature

Hilsen Marius

Jeg har day og nature (det er disse som følger med akvariene). Husker ikke hvilken som er foran, men tror det er day.

Du kan se om skriften på lysrørene bak er den fremdeles.
he
Jeg har day og nature (det er disse som følger med akvariene). Husker ikke hvilken som er foran, men tror det er day. Du kan se om skriften på lysrørene bak er den fremdeles.

Hmm... Hvis det er lysene som følger med akvariet burde jeg jo kjøpe dem, kanskje?
Eller er en av de andre lysrørene bedre?
Kanske en av de andre gir sterkere lys eller noe sånnt?

Jeg liker å fotografere fiskene, og da vet vel kanskje noen av dere hvilke lys jeg bør velge?

Hilsen Marius
Jeg er fornøyd med de lysene som følger med, syns det gir fine farger og plantene trives.

Det er sikkert andre som ikke er fornøyd med dem, og heller sverger til andre lysrør.

Marine, er i alle fall for saltvann, og det er vel gjerne blue også.

Fra juwel sin hjemmeside:

For Freshwater we recommend following combinations: Day + Nature or Day + Colour.

Så da bør du altså kjøpe day, eller evt bytte ut begge lysrørene dine, iom at det er det fremste du har ødelagt.

EDIT: Om du vil ha sterkere lys, så kan du kjøpe reflektorer. Juwel sine egne reflektorer koster rundt 70-100 kr per stk, altså ikke dyrt, og det gir veldig bra resultat.
Tusen takk for svar! Da kjøper jeg bare day, så er det ikke noe å lure på lenger. Reflektorer har jeg ikke, men det skal jeg jaggu kjøpe meg.

Igjen, tusen takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap