Til juwel 260 akvarister! hvor og hva kjøpte du karet ditt for?

Jeg er nysgjerrig...
Står på vippen mellom å vil kjøpe 180 eller 260 Vision, men synes prisen er litt drøy på 260... Vil jeg angre dersom jeg kjøper 180?

Erfaringer?
Del!
Tenker du på nytt fra butikk?
Da er ikke jeg til hjelp ang pris. Har både 180l og 250l og kan si at 180 fort blir lite. Om det var til hjelp.
:)
BloppBlopp
Da er ikke jeg til hjelp ang pris. Har både 180l og 250l og kan si at 180 fort blir lite. Om det var til hjelp.

Takk for at du gir det tipset. Det er det jeg også har følt litt og tenkt på. Var på besøk hos noen i helga som hadde 240l, og det var jo ikke såååå stort. 260 er jo bare 20l mer. Bare synd det må være så svindyrt. Tror jeg må vurdere å kjøpe brukt...
Man kjøper jo selvfølgelig det største man har plass til! Hehe
Hehe :p
Stine Sofie
Man kjøper jo selvfølgelig det største man har plass til! Hehe

Det var også en måte å si det på
Lurer på om vi må kjøpe hus deretter også. Har sett på et hus nå, men er redd for hva vann fra en gammel brønn var 1940-årene kan gjøre med fiskene... Kan jo ikke akkurat ta med meg teststrips på visning. Huff. Skulle bare gjort det. Tenker bare på det hele tida :p Vi kan jo ikke bo der hvis vannet er kleint. Heheheh.
Hvorfor ikke ta kontakt med selgerne og spørre om å få ta en vannprøve? Det er bare å si det som det er; du vet ikke hvordan vannet i en privat brønn kan være, og at du driver med akvariefisk. Spør om å få ta en prøve så du kan teste det, evt sende det inn til testing et sted.

Ting du kan sjekke selv er gh, kh og ph. Kanskje nitrat også?
Kunne vært morsomt å vite hva et laboratorium sier om vannkvaliteten som drikkevann for mennesker også...Det kan i verste fall finnes bakterier, mikroorganismer og annet som kan være mindre bra, siden dette vannet ikke går gjennom et kommunalt vannverk som tar prøver og renser vannet før det ender opp i vannkranen deres.

Brukt 260 vision
Jeg har et i bøk som jeg selger for 4000,- Komplett med pumpe, am-top 3337 vil jeg ha 4800,- Bakdelen kan være at jeg bor i Trondheim og er ikke sikker på hvor Vanse er)

90554851
:)
esox
Jeg har et i bøk som jeg selger for 4000,- Komplett med pumpe, am-top 3337 vil jeg ha 4800,- Bakdelen kan være at jeg bor i Trondheim og er ikke sikker på hvor Vanse er:-)) 90554851

Vanse er på nesten på linje med Lindesnes, så det blir litt langt å kjøre Ellers takk for tipset
Det blir ikke bare litt lang kjøring) Kan ikke frakte det lenger enn til Oslo. Du får ha lykke til med leitinga, sikkert noen som selger til en god pris nå i sommersesongen.
Tilfeldig bekjentskap
© Beate Tråsdahl
Reklame for plussmedlemskap