Litt sært eller?

Sånt hadde jeg da jeg var liten. Eller en "maur-farm" som vi kalte det. Min far er over middels glad i biologi og småkryp, og ønsket (og klarte) å overføre det til meg. Fin måte å kunne studere maur i sitt "naturlige" miljø, med graving av ganger, samarbeid og sånt. Gøy.

Kan også nevne at vi hadde et igleakvarium en stund. Fanget igler i elven der vi bodde og foret dem med griseblod i små ballonger. Isj, jeg ser virkelig ikke gleden over det lengre.
Sånn hadde vi også da vi var barn - eller vi hadde "fattigmannsvarianten" :p

Den gratisvarianten gikk ut på å få et tomt syltetøyglass med skrulokk av mamma, og så gikk jeg og brødrene mine og spadde opp noe fra en maurtue eller fra en koloni under en stein. Puttet glasset halvfullt av jord, maur og egg, og satte oss så til for å studere dem. De satte øyeblikkelig i gang med å redde egg, grave ganger og skape en ny maurtue i glasset.

Til mat fikk de litt sukker bløtt opp i noen vanndråper, servert på en gammel bruskork
Syns det var stilig jeg.. Noe galt meg meg siden jeg fikk lyst på sånn nå? hehe...

Vi gjorde også slik som dere mona o, "fattigmannsvarianten" var kul den også!
Har hatt ant-farm tidligere, putta bare en dronning maur (som nettopp hadde mista vingene sine) oppi ant-farmen. Det ble stappfullt nede i der til slutt, turte ikke å mate dem lengre siden det ble så mange ved foringsdepoet. Ble jo maur overalt når jeg åpnet den. De andre i huset var ikke så begeistra for det, så maurene døde av sult... Det var første og siste gang jeg hadde ant-farm.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap