Hvordan er utvalget i tynset?

har funnet ut at nærmeste dyrebutikk med fisk ligger i tynset i hedmark...selv om det oxo er langt fra meg. Men Noen som har vært der? Og vet om di har no utvalg?? På jakt etter bla elefantfisk, et par guramier til, kanskje noen stimfisk,mygglarver, noen tynne grenete røtter, planter, kanskje noen snegler osv. Men liten vits å dra 2 timer om di kun har slørhaler og guppy:p
Plussmedlem
Det lureste er nok å ringe butikken.

(Hvis dette er den nærmeste så antar jeg at du ikke bor på Manstad, Fredrikstad )
nei bor nok ikke der lenger:p hehe. Fløtta til tufsingdal i os står det fortsatt manstad? Hmm. Bytta da til hedmark. Merkelige greier!
takk for tråden forresten tynset zoo heter den altså:p ja da kan jeg jo ringe. Var jo bilde av masse fiskereoler der iaffal. Woho. Blir snart tynset tur på meg nå
Jeg har bodd på Tynset noen år, utvalget er vanlig "brødfisk". Mye gullfisk, platy, guppy og ballong versjoner av disse.

Siden mannen min er derfra er jeg der noen ganger i løpet av året. I sommer var det snaut.

Jeg bodde på Os også en stund, og da er jo Røros nærmest. Det var der jeg kjøpte mitt første akvarie.(mange år siden!) Mer utvalg der enn på Tynset.

Siden du bor i Tufsingdalen tror jeg Røros blir nærmest, hvis det fortsatt er dyrebutikk i kirkegata der da!

Hvis det er noe spes du vil ha, kan du bestille og betale butikker her på Østlandet. Vi er stadig i østerdalen, så det går ann å være behjelpelig med henting i butikken å frakte det nordover for deg.
Plussmedlem
Kjæm'n frå Tynset, trivs'n øver alt...

Det er kortere til Røros.
Riktig Men det er beundringsverdig at de trives i den kulda det er både på Tynset og Røros om vinteren. Med en kulderekord på minus 52 på Tynset!! Brrrrr
Forresten, kjører man fra Tufsingdalen kan man kjøre via Røros, Glomos, Holtålen til Tr Heim, vil nok tro denne turen tar ca 3 timer, men vil nok tro utvalget er en del større i Tr heim kanskje??!! Det er sånn ca bare rett rundt svingen det!
i røros har jeg allerede vært, da jeg oxo hørte det var dyrebutikk der. Men den var nedlagt det var en annen butikk som var en slags dyrebutikk litt lenger ned da. Men den hadde kun for til dyr. Og 2 typer fisk. Gullfisk så klart, og blå gurami. Trondheim? Ja da tror jeg at jeg må vente på bilen først gitt:p gikk dukken rett før jeg fløtta, så står til rep i oslo, men blir kjørt opp av svigers så fort den er klar:p kan tro jeg gleder meg til å slippe bussen. Er jo ikke akkurat så stort utvalg av skyss i tufsingdal:p
brødfisk i tynset ja. Furt.
Det går jo ann i skjekke ut hva de har på tynset nå, somsagt, lenge siden jeg har vært der. Går kanskje ann å ringe for å høre hva de har inne også.
Selv om de fleste dyrebutikker bare har "brødfisk" inne, så er det mange som bestiller inn varer hver annen uke fra leverandør, og da kan man jo få de til å bestille inn fisk, og så hente de etter at de er kommet.
Det skader jo ikke å ringe å høre
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap