Akvariemerker

Inaktiv bruker
Hei
Jeg er en mann som har latt akvariehobbyen ligge brakk et par år. Sist jeg hadde akvarium hadde jeg en 530 L akvastabil med mellomamerikansk biotop(levendefødende/cichlider). Nå har småjentene mine mast på at jeg må starte opp igjen . Men akvastabil er ikke et merke som er lett å få tak i og ihvertfall ikke i nettbutikker. Så da har jeg begynt å se på nye merker. Er Zoorud -akvarium på 440 L noe å satse på ? Det så ihvertfall billig ut og med alt utstyr. Eller hva med de polske merkene Rubin eller Wromak (tenke på 720 L med møbel eventuelt), noen som har erfaring med disse merkene. Syntes 10 mm glass på 720 L til Rubin hørtes litt underdimensjonert ut. Wromak har visstnok 12 mm glass, men det kan selvsagt være at glass ikke er glass, og at Rubin bruker bedre kvalitet enn Wromak. Er det noen som har et merke de vil anbefale? Gjerne en "full pakke-løsning"?
Inaktiv bruker
Juwel
Har også vurdert Juwel - Vision 450 L . Vil gjerne ha tilbakmelding på dette karet også
Dahls Dyrerike i Moss fører mer eller mindre alt fra Akvastabil. Har akkurat bestilt ett 530L hos de. (Ikke noe reklame dette her altså. Vil bare poengtere at det ikke er umulig å kjøpe akvastabil kar på nett.)
Så hva ble det ?
Hei, jeg sitter og vurderer et 2 meters nytt kar til stuen etter å ha vært borte fra hobbyen i 10 år - mye har skjedd ...

Hadde vært morsomt å høre hva du konkluderte på ?
alvdal
Har også vurdert Juwel - Vision 450 L . Vil gjerne ha tilbakmelding på dette karet også :-)

Juwel akvariene er veldig gode kar og er veldig stilren. Eneste innvending jeg har er den innvendige pumpen som følger med, denne ville jeg så absolutt byttet ut (eller hvertfall kjøpt i tillegg) en utvendig pumpe.
Juwel
Har selv kjøpt meg 450 Juwel, selvfølgelig nytt) Med den innvendige pumpa på 1000 liter, kan du oppgradere den til 1500 for ca 500 kroner. men det blir nok lite hvis du har en del fisk, som jeg regner med du skal ha. Selv har jeg Eheim 2080 i tilegg, så med den gjenomstrømminga på 3200 liter i timen, sparker det unna)
Lysarmatur som følger med orginalt er T5, hvis du setter inn reflektorer helst måkevinger, så får du ett utrolig lys.

Nå er jo Juwel 450 ett møbel i seg selv, valgte det mørke brune typen.

Lykke til med hobbyen
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap