Erfaring akvariemagasinet.

Hei.

Kunne tenkt meg å ta en tur innom akvariemagasinet i morgen men er litt i tvil etter noen mindre hyggelige opplevelser der for noen år siden.

Er det noen som har handlet der i det siste og som vil anbefale at man tar en tur innom ?
Hehehe, her har du mogelegeins opna ei ormegrav Det er SÆRS blanda erfaringar med Akvariemagasinet men det som går igjen er vel stort utval av (stort sett) kjempekvalitet, høge prisar og dårlig service når du som kunde oppleves som vanskelig eller uinteressant.

Eg har sjølv opplevd Akvariemagasinet på sitt beste og sitt værste. Har fått svært god service av både innehaver og ansatte og har funne varer av kjempekvalitet som eg ikkje har funne andre stader i Oslo. På den andre sida så har eg betalt blodpris på eit Juwelakvarie, plantar (av både god og dårlig kvalitet) og fisk samt blitt stempla som "fish-killer" av ein lite konstruktiv auzzie Det tok også over fem månader å få svar på ein vannprøve i samband med at fiskane eg kjøpte døydde etter èi veke i ein godt innkjørt tank med fleire mindre hardføre artar.

For min eigen del har dette resultert i at eg utelukkande bruker Akvariemagasinet når eg leiter etter ting som eg ikkje finn andre stader i Oslo. Kompetansen Akvariemagasinet innehar finn du også mange andre stader i Oslo, både i butikkar og ikkje minst blandt andre akvaristar.

Alt i alt så er Akvariemagasinet ein fantastisk butikk som definitivt fortener eit besøk, om ikkje anna for å oppleve Noregs største (?) akvariebutikk med nydelege utstillingar som vil kunne gi god inspirasjon, ei vidunderleg saltvassavdeling og eit vareutval som trigger impulskjøp! Det at dei har ope på sundagar er jo heller ingen ulempe
Hehe, ok...høres ut som situasjonen er den samme i dag som når jeg var innom den butikken sist for et par år siden, virket ikke da som de var interessert i å ha kunder i butikken men er optimistisk og stikker en tur innom i dag, hvem vet, man kan jo være heldig og ta det på en god dag.

Takker.
Er det mange kunder må du nok ventet tålmodig på tur.. Butikken er stor med et enormt utvalg. Men jeg synes det er rotete der med mange slitte akvarium.
Jeg vil vel underskrive på det som er blitt sagt her. Jeg har vært der to ganger, en gang for et par år siden og en gang for få uker siden.

For det første, så er stedet en opplevelse i seg selv - særlig saltvannsavdelingen - og åpent på søndager også, ja

Men som nybegynner ble jeg påprakket en masse jeg hverken hadde spurt om eller trengte, noe de også forsøkte seg på med mindre hell denne siste gangen også. Det er godt mulig og sannsynlig at de innehar kompetanse, men de foretrekker uansett tydeligvis å være de som skal belære. Jeg kom dit og visste akkurat hva jeg ville ha og hvordan jeg ville ha det, og jeg opplevde ikke det som helt greit. Jeg opplever dem først og fremst som selgere og mindre som rådgivere - men det er vel det de lever av de som alle andre som driver butikk.

Best å være godt informert på forhånd her som ellers.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap