Utvendig pumpe

Trenger en ny utvendig pumpe til en 200 liter. Trenger en som gir litt god sirkulasjon pga jeg har noen fisker som roter slik i akvariet. Hvor finner jeg rimelige pumper på nettet og hvordan kan jeg sammenligne priser?
Inaktiv bruker
Webzoo.no og aquamanias.no er gode alternativ.
Hvis vi tar et aktuelt filter for deg, Eheim Pro3 2073, det rundt en hundrelapp billigere på Akvariereker.
Ellers er det en god del å spare penger å spare på å kjøpe fra Tyskland, f.eks. her.
Hvordan blir det med toll og mva da hvis jeg kjøper den pumpen i eksempelet fra tyskland? Hvordan er leveringstiden og garanti og frakt?
Ser nå at det kommer på ca 1050kr med frakt til norge. Det er jo helt utrolig... Må jeg legge til ca 25prosent da for å få den til Norge?
Du betaler ingen toll. Derimot må du betale mva. Butikken trekker fra den tyske mva på 19%, og så betaler du 25%mva i Norge når varen kommer hit. I tillegg får du et fortollingsgebyr på drøyt hundrelappen. Likevel blir det noe billigere.

Leveringstiden er vanligvis ikke lang...men selvfølgelig tar det litt lenger tid enn å handle i norsk nettbutikk. Du har vanlig garanti, men det kan jo være trøblete hvis varen må sendes tilbake. Har aldri handlet filter fra Tyskland selv (enda), men en del andre ting. Det er mulig Eheim har reparasjonsmuligheter i Norge/Norden ? Det fins sikkert andre her som har mer erfaring på akkurat dette.
Trondy
Ser nå at det kommer på ca 1050kr med frakt til norge. Det er jo helt utrolig... Må jeg legge til ca 25prosent da for å få den til Norge?

Hvor fikk du det tallet fra ?? Jeg sendte dem en mail angående frakt på en slik, og fikk til svar at frakten kom på 23Euro.
Ok, men sparer jo noen hundrelapper da. =)
Jeg la den inn til bestilling og gikk helt til der jeg skulle betale. Fikk opp ca 1050kr med frakt totalt for hele bestillingen.
Det stemmer nok, ja ! Trodde du mente 1050 i frakt, jeg...sorry..

Er jo ganske bra pris det, selv når du kegger til 25% mva og fortollingsgebyr. Den kommer jo på 2000 med frakt her i Norge.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap