- Hjem
- Forum
- Butikker og produkter
- Kjøpe på nett fra utlandet eller i norsk butikk?
Kjøpe på nett fra utlandet eller i norsk butikk?
Har bestemt meg for å kjøpe en JBl Cristalprofi E1500 pumpe til karet mitt. Har sjekket priser i butikken og billigste jeg fant var 2600kr. Sjekket på aquaristikshop.com og der skulle de ha 950kr inkludert frakt. Med moms og toll så kommer den ca på 1300kr totalt. Det frister veldig... Eneste er at hvis det skjer noe med pumpen så må jeg vel sende den helt til Tyskland for å få den fikset og det koster jo en del med porto. Gjelder garantien her i Norge? Hva er lurt å gjøre?
Postet 14.01.13 kl 15:43
En ting som også er verdt å få med seg er at alle kjøp i norske butikker kommer med reklamasjonrett. Det betyr at dersom det oppstår en produksjonsfeil innen en viss tid (mellom 2-5 år, avhengig av hva det er snakk om) har man krav på at selger skal fikse varen for deg helt gratis. Det betyr at dersom den kortslutter, og det er produsenten sin feil, så kan du levere den hvor du kjøpte den, så må de sende den inn til reprasjon for deg helt gratis.
Garanti er noe som er opp til hver enkelt butikk eller produsent, så det er vanskelig å svare på spørsmål ångende garantien uten å vite nøyaktig hvordan den er ordlagt.
Garanti er noe som er opp til hver enkelt butikk eller produsent, så det er vanskelig å svare på spørsmål ångende garantien uten å vite nøyaktig hvordan den er ordlagt.
Postet 14.01.13 kl 16:12
Postet 14.01.13 kl 16:24
Postet 14.01.13 kl 16:27
TrondyPå den aktuelle pumpen jeg tenker å kjøpe er det 4 års garanti fra produsent. Spørsmålet er da om jeg kan fikse den i Norge eller må sende den til tyskland hvis jeg handler fra en Tysk nettbutikk.
Jeg tror den må til Tyskland. Likevel er det så voldsomme prisforskjeller her at det ikke er verdt det å handle her til lands. I mine øyne iallefall.
Postet 14.01.13 kl 16:30
Postet 14.01.13 kl 16:40
Postet 14.01.13 kl 17:37