- Hjem
- Forum
- Butikker og produkter
- Skjell og sneglehus
Skjell og sneglehus
Postet 10.05.13 kl 14:02
Postet 11.05.13 kl 00:12
Postet 11.05.13 kl 13:09
Vær litt obs på at skjell beregnet for "vanlig" dekorasjon kan være behandlet med stoffer som kan være giftig for fisk. Best å bruke dekorasjoner beregnet på akvariebruk. I tillegg så kan skjell påvirke gh om det er mye skjell det er snakk om. Konkylier og lignende egner seg også dårlig pga fisk kan sette seg fast i de.
Har du fiskere/fiskeforretninger i nærheten så kan de kanskje få tak i kamskjell eller lignende for deg. Likeledes så selger enkelte dagligvarehandlere escargot, som du bare kan tømme og rengjøre, eller spise først
Har du fiskere/fiskeforretninger i nærheten så kan de kanskje få tak i kamskjell eller lignende for deg. Likeledes så selger enkelte dagligvarehandlere escargot, som du bare kan tømme og rengjøre, eller spise først
Postet 11.05.13 kl 13:31
Aquamanias har i 3 forskjellige str. Scroll lengre ned på siden der så finner du dem.
Har også sett dem flere steder da det er noen fisker som bruker disse.
Har også sett dem flere steder da det er noen fisker som bruker disse.
Postet 11.05.13 kl 13:34
[QUOTE=Tante Astrid]Vær litt obs på at skjell beregnet for "vanlig" dekorasjon kan være behandlet med stoffer som kan være giftig for fisk. Best å bruke dekorasjoner beregnet på akvariebruk. I tillegg så kan skjell påvirke gh om det er mye skjell det er snakk om. Konkylier og lignende egner seg også dårlig pga fisk kan sette seg fast i de.
Jeg har brukt skjell i akvarier i mange år, så jeg har erfaring med dem og vet hvilke av dem egner seg og hvordan di påvirker vannet. Di må være ubehandlet.
Problemet er at etter mange år så skulle jeg gjerne ha noen flere nå men finner ingen nye til salgs noen steder.
Vet desverre ikke om noen fiskere i området.
Jeg har brukt skjell i akvarier i mange år, så jeg har erfaring med dem og vet hvilke av dem egner seg og hvordan di påvirker vannet. Di må være ubehandlet.
Problemet er at etter mange år så skulle jeg gjerne ha noen flere nå men finner ingen nye til salgs noen steder.
Vet desverre ikke om noen fiskere i området.
Postet 11.05.13 kl 14:53
Cathy[URLBLOCK1]har i 3 forskjellige str. Scroll lengre ned på siden der så finner du dem. Har også sett dem flere steder da det er noen fisker som bruker disse.
Aquamanias har dem bare på nettsiden, ikke i virkeligheten. Bestilte dem og har ventet på dem siden desember. Han sa at han ikke kunne få tak i dem lenger.
Dahls Dyrerike har bare små sneglehus, ikke store og ikke skjell.
Synes det er rart at det skal være så vanskelig å få tak i naturlige skjell, dem kan jo brukes på så mange måter og ikke bare i akvarier.
Postet 11.05.13 kl 15:01
Postet 11.05.13 kl 15:12
Jeg hadde denne typen skjell: skjell/sneglehus i mitt forrige akvarie. De økte gh fra 2 til 3, jeg merket ellers ingen forkskjell. Jeg la de i vann i 24timer og vasket de godt før jeg hadde de i akvariet. Funket hos meg iallefall
Var på Europris tidligere i dag, der hadde de også skjell/sneglehus til 19,90,- (tror jeg det var), i plastbeholdere der hvor lys og servietter står. Er vel ment som pynt til feks lysfat og slik, så er vel derfor de er plassert der..
Var på Europris tidligere i dag, der hadde de også skjell/sneglehus til 19,90,- (tror jeg det var), i plastbeholdere der hvor lys og servietter står. Er vel ment som pynt til feks lysfat og slik, så er vel derfor de er plassert der..
Postet 11.05.13 kl 21:25
Endret: 11.05.13 kl 21:27
Ja, jeg kan prøve å spørre i fiskedisken på matbutikken, takk for tips.
Ja, mange typer skjell øker både gh og pH hvis di er store nok/mange nok. Jeg har faktisk brukt dem til nettop dette mange ganger før og det fungerte bra for meg.
Jeg har også disse skjellene fra Europris, di er fine, men ganske små. Jeg skulle gjerne ha noen som er større.
Takk for linken.
Ja, mange typer skjell øker både gh og pH hvis di er store nok/mange nok. Jeg har faktisk brukt dem til nettop dette mange ganger før og det fungerte bra for meg.
Jeg har også disse skjellene fra Europris, di er fine, men ganske små. Jeg skulle gjerne ha noen som er større.
Takk for linken.
Postet 12.05.13 kl 23:52
Endret: 12.05.13 kl 23:59