Bøtter av matkvalitet

Angående kjøp av bøtter og andre plastbeholdere. Ser det nevnes at Claes Ohlsson har bøtter av matkvalitet.

1) Hva betyr det at en plastbeholder har matkvalitet?
2) Er det viktig at plastbeholdere som skal inneholde akvarievann har matkvalitet?
3) Er det noen som har tips til gode plastbøtter til akvariebruk som har 'helletut'? Dvs hvor får man kjøpt dette?
Matkvalitet betyr at plasten er godkjent for oppbevaring av menneskemat.
Tror egentlig ikke at det er så viktig med matkvalitet på bøttene. De skal jo stort sett bare inneholde vann, som ikke har noen etsende eller kjemisk påvirkning på plasten. Personlig har jeg iallfall alltid brukt bare "vanlige" bøtter.
Europris har noen rimelige15-liters bøtter med helletut. Jeg har flere av disse. De tåler imidlertid ikke harde slag, da de kan sprekke. Men det gjelder alle bøtter, mer eller mindre.
Aldri hørt noen kopling mellom matkvalitet og bøtter. Vil nok kalle det sprøyt. De bøttene jeg har kjøptbtil akvariehold de siste 20-25 årene har vært der dem har vært å få tak i. Ingen spesielle butikker eller bøtter. Så lenge bøttene er nye og ikke brukt med såpe spiller det ingen rolle hva du velger av utvalget som finnes
Mine bøtter har matkvalitet så de eksisterer nok, men som de andre her så tror jeg ikke det er så veldig viktig så sant de er rene og ubrukte
Tilfeldig bekjentskap
© Lene H
Reklame for plussmedlemskap