Kjøpe lavastein (ruglete type)

Noen som vet hvor jeg kan få tak i lavastein?
Har sjekket webzoo og aquamanias, men webzoo syns jeg var så dyr i pris, og aquamanias hadde bare sånne med store hull i, noe jeg ikke vil ha.
Tør heller ikke bestille fra webzoo for regner med det blir en helt tullete fraktpris, som jeg ikke får vite før det er for sent, osv.

Noen flere nettbutikker som selger lavastein rimelig? (og har fornuftig shipping?) - jeg trenger ikke mye, bare et par biter stein.

Har sett at de selger lavastein på Jula, som ser veldig lik ut som det de selger i dyrebutikk, men de har den bare i butikk om sommeren, visstnok. Biltema og Clas ohlson har også, men det er en annen type vulkanstein, glatt. På alle disse butikkene er det ihvertfall veldig billig. Plantasjen også skal visstnok selge, men finner det ikke i sortimentet.


Noen som vet hvor jeg kan få tak i? Den lokake dyrebutikken visste ikke om de kom til å ta inn, så der gidder jeg ikke prøve der mer. Dessuten er prisene der så mange ganger dyrere andre steder at det er til å få bakoversveis av.
Ser Webzoo selger for 75/kg....da er det ihvertfall en god del billigere hos Akvarielageret.
Oi, ja det var en finere pris ja. Har du noe sånn ca pris på frakt? (og om det er store eller små stein?)
De sender med servicepakke, såvidt jeg minns...og hvis du ikke skal ha mer enn noen få steiner blir det neppe mer enn 2 kilo. Det koster drøye hundrelappen i frakt i sone 5.

Jeg aner ikke hvor store steinene er, for jeg har aldri kjøpt noe sånt derfra. Tipper sånn medium størrelse...men det er jo bare å sende ham en mail og be om noen steiner i ønsket størrelse...
Ser at når jeg prøver kjøpe 2 kilo, så er frakten på 142,- men ikke medregnet mva, så mens to kilo stein koster 78, så er de totale opp i 220,- som forsåvidt ikke er dyrt i seg selv, men når jeg bare skal ha stein så føler jeg at det er litt stiv pris

(men ser at jeg kan kjøpe lava rock på clas ohlson nettbutikk til 88, med frakt til 79!)
Tror steinen de har på Claser'n er beregnet på gassgriller ? Aner ikke om det går an å bruke dette i akvariet.
Ikke jeg heller, haha. Det er ren lava-stein da, og tenker at de ikke har turt å sprøyte den med noe ettersom det skal tåle gassgrill/levende flammer. Men jeg har ikke peiling!
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap