Underlag til helglassakvarium

Har hørt at det finnes spesielle matter til å sette helglassakvarium på, men hvor er det mulig å få fatt i det? Har prøvd de fleste nettbutikker, men finner ikke...
Det er gjerne dette som blir kalt for "Aquapad". En tynn, liggeunderlaglignende matte. Du kan like gjerne kjøpe et liggeunderlag på en sportsbutikk. Fungerer akkurat like fint det.
Du kan like gjerne bruke en tynn isoporplate, tykk filt, tynn skumgummi ala sitteunderlag osv.

Bjarne kom først... :-p
Takker! Har ikke kjøpt/bestillt akvariet enda, så jeg har god tid. Bare det at jeg liker å ha alt klart i hodet før jeg skrider til verket...
"Thermo safety pad" kalles det i den tyske nettbutikken jeg pleier å bruke.
De er skittbillige, f.eks. ca 25 kr for et i str 80 x 35 cm. Har akkurat bestilt meg ett slikt, og sjekket kvaliteten da jeg fikk det. Utmerket. Så da har jeg bestilt meg flere. Du får forresten kjøpt dem i metervare også, med bredder på f.eks. 40 og 50 cm. Så bare bestiller du så mange meter du vil ha, og skjærer dem selv til for å passe din kar.

Du betaler ikke tysk moms, så trekk fra 16% på den prisen du ser i den tyske nettbutikken. Kjøper du ting for under 200 kr, koster deg ikke noe mer enn porto å få det tilsendt.

OBS!
Overstiger varenes verdi 200 kr, må du betale norsk moms når pakken kommer til Norge. Men du kan kjøpe mange slike Thermo safety pad for under to hundre kr
Det var jo en grei pris
Hva skjer når man bestiller ting fra utlandet, blir det ikke stoppet i tollen? Tollerne kan jo ikke vite hva det er og hva det koster....
*slettet*
Aquarius
Det var jo en grei pris:) Hva skjer når man bestiller ting fra utlandet, blir det ikke stoppet i tollen? Tollerne kan jo ikke vite hva det er og hva det koster....


Joda, det vet de
Alle som sender til utlandet, er pliktige å vedlegge faktura lett tilgjengelig på utsiden av pakken, samt en tolldeklarering (klistremerke utenpå pakken) som oppgir hva det er og verdien.
Fakturaen ligger som oftest i en plastlomme som er klebet fast utenpå esken, lett synlig, som tollerne kan ta ut og sjekke.

Lurer tollpost på om faktura og innhold i pakken stemmer overens, eller får lyst å ta en stikkprøve, så åpner de pakken og kontrollerer innholdet. Jeg har fått mange, mange sendinger som har vært åpnet og teipet godt igjen etterpå.

Denne regelen med å oppgi tolldeklarasjon på pakkeinnhold gjelder nok alle land i hele verden, tror jeg. Alle land har jo en toll.
Tilfeldig bekjentskap
© Chris Hatlem
Reklame for plussmedlemskap