haimalle?

Har to haimaller, en sort og en sølv som visstnok skal være samme art. På dyrebutikken sa de at det mest sansynelig var en pangasius av ett eller annet slag, men de kunne ikke si mer enn det. En av dem påstod til og med det var en paroon-hai, noe det ikke kan være. De er begge rundt 20 cm, den sorte litt større enn den sølvfarga. Det hadde vært hyggelig å vite hva slags fisk det er jeg har i akvariet mitt, så hvis noen vet noe hadde jeg vært takknemlig.
synes det kan ligne en Pangasius hypophthalmus (den ligger uten bilde her i fiskebasen)

Jeg har en på 27 cm.
Her er 2 bilder. Et som er tatt i mai ifjor og et som er tatt på slutten av siste året. Å ja, det ER samme fisken selv om det ikke ser sånn ut.
Det kan se ut som det er samme sorten ja. Hørte at de ble mørkere etter hvert som de ble eldre, og det har jo tydeligvis skjedd med din. Den sølvfarga jeg har er ca 1.5-2 år nå, og den har blitt litt mørkere siden jeg kjøpte den. Den sorte kjøpte jeg voksen, så jeg aner ikke hvor gammel den er. Tok det lang tid før din ble sort?
Nei det tok et halvt år ca.
Nå er vel hn på det mørkeste. Det første bildet var hun egentlig mørkere enn du ser, men hun hadde akkurat kommet i akvariet så hun var litt stressa. Da blir de veldig bleke
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap