Hvilken malle er dette?

I butikken het den Albino pleco om jeg ikke husker feil. Noen som kan gi meg korrekt latinsk navn? (vær snill å si fra om bildet er for dårlig)
ja bilde er litt dårlig, kan du prøve å få tatt skarpere bilde kanskje?
Jeg har 3 slike også, og har ikke ant hva de heter. De ble kjøpt som albino ancistrus, noe de IKKE er. Har også sett dem i en butikk der de ble kalt albino pleco, men synes ikke det virker riktig heller.

Her er bilder av noen som kalles albino pleco:
albino pleco Dette er jo da en albinotype av
vanlig pleco.

Disse ligner ikke på den fisken det ser ut til at vi begge har. Mine er heller ikke lengre enn ca 10 cm, og de har vokst sent, maks en cm på 6-8 mnd.. Noe som jo heller ikke stemmer med pleco.

Jeg har lett litt rundt, og det mine minner mest om er denne:
Rød fiolinmalle
Rød fiolinmalle2.

Men mine er dog endel tykkere, men de var nok nesten like tynn når jeg fikk dem. Trodde jo det var ancistrus, og at de var skikkelig underernærte, så de har blitt foret godt Men ellers stemmer rødfargen og finnene på mine i hvertfall..

Hvordan er disse sammenlignet med den mallen du har?
Bedre bilde
Takk for svar! Jeg tror ikke dette er den som kalles fiolinmalle, for ryggfinnen på min er mye større og den er ikke så spinkel, men fargemessig er dette det som er likest. Den ligner ikke på albino pleco om en skal se på fargen. Var litt får/dårlige bilder av den siden ikke resten av kroppen var med. Fiolinmalle2 får jeg ikke opp siden en må være registrert eller noe.

Av alle de forslagene du hadde ligner den mest på pleco om en ser bort fra at den jeg har er gul. Den har vel vokst kanskje 1 cm siden jeg fikk den i august, altså på ca en måned, og er nå rundt 10 cm lang. (og bare for å ha det sagt; jeg er fullstendig klar over at denne muligens vil vokse ut av karet vårt etter hvert, og vi er forberedt på at vi kanskje må gi den bort, selge den eller sette den bort på fôr etter hvert dersom vi ikke kan gi den større plass)

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap