Identifikasjon...

Hei!

Har glemt navnet på denne (er i det hele tatt skummelt dårlig til å huske navn, ikke minst latinske - noe som gjør meg pinlig berørt i en hver akvariesammenheng...)

Noen som har lyst til å hjelpe?

Hilsen Kirsti
Det kan det nok. Ut i fra bildene ligner den nederste mest, særlig metallic-leppene er påfallende hos min. Og at det var en eller annen form for munnruger visste jeg, tro det eller ei.
Han er ganske fin, da...

Takk Bjarne, han får være en philander philander til det motsatte er bevist. Hadde jeg vært en like flink fotograf som deg, hadde jeg nok klart å produsere et tøfft bilde til fotokonken. Men gi meg litt tid, jeg kommer sterkere tilbake!

Hilsen Kirsti
Ble i grunnen litt usikker igjen. Leste diverse linker på Google og ble enda mer forvirret. Bildene av de ulike fiskene gir ingen hjelp, like foto presenteres som ulike sorter.

Lurer nå på om det er Egyptisk munnruger jeg har. Fargene stemmer ikke med fotoet i fiskebasen, men det ligner heller ikke på så veldig mange andre bilder jeg har funnet av den Egyptiske munnrugeren (bildet i Fish Base er det samme som i AFs fiskebase, bare speilvendt).

Noen som sitter med fasit?

Hilsen Kirsti

Mener det var egyptisk munnruger.
Kanskje du bør ringe Dahls å spørre?
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap