Scalare, hvilken?

Hei

Kjøpte fire scalarer på Bærum akvarie idag.
jeg ser ingen forskjell på disse og de som selges i
sandvika som Peru Altum, den eneste forskjelden er prisen...
Hvilken skalare er egentlig dette?
Hilsen Håkon
Det ser ut som en viltfanget Pterophyllum scalare.
Prikkene den har (ses tydelig i den sølvfargede delen av skinnet) er noe kun viltfangede (=vf) fisk har, og det går ikke i arv.
Det vil si om dine vf yngler i fangenskap, vil ikke yngelen få dem.

Den kalles nok for Peru Altum fordi de viltfangede scalarene blir ganske store og kraftige, og fordi den er fanget i Peru. Men det er like fult en scalare, ikke en Pterophyllum Altum (som er en egen art).
Tusen takk!!
Det var noe sånt jeg trodde...
Tusen takk for kjapt svar!
Hilsen Håkon
mona o
Det ser ut som en viltfanget Pterophyllum scalare. Prikkene den har (ses tydelig i den sølvfargede delen av skinnet) er noe kun viltfangede (=vf) fisk har, og det går ikke i arv. Det vil si om dine vf yngler i fangenskap, vil ikke yngelen få dem. Den kalles nok for Peru Altum fordi de viltfangede scalarene blir ganske store og kraftige, og fordi den er fanget i Peru. Men det er like fult en scalare, ikke en Pterophyllum Altum (som er en egen art).

jeg fikk yngel av vf og disse har noen av prikkene i behold. er ikke mange i forhold til foreldrene sine. mellom 5 og 10 prikker pr side pr fisk
Cichlide gal
Hei Kjøpte fire scalarer på Bærum akvarie idag. jeg ser ingen forskjell på disse og de som selges i sandvika som Peru Altum, den eneste forskjelden er prisen... Hvilken skalare er egentlig dette? Hilsen Håkon

Hva betalte du for de? Vet du om de har flere igjen?

Jeg har tre stykker i 765 liter'n, og trenger noen til
Mine kostet 95,- stk.
Jeg betalte 56 kroner for stk.
Ja de har noen igjen!
Skal ditt imorgen så jeg kan si hvor mange de har da!
Hilsen Håkon
Tilfeldig bekjentskap
© Tor Eikeland Simonsen
Reklame for plussmedlemskap