Gurami, men hvilke sort?

Fikk tak i denne idag.
Ble sagt at det var en blå gurami. Men får det ikke helt til å stemme.

Den er rundt 10 cm lang. Den har 2 svarte flekker på siden, en i overgang til halen og en midt på kroppen.

Beklager dårlig bildekvalitet, er ikke så lett å ta bilde av en slik aktiv krabat.

Når du sammenligner med blå gurami i fiskebasen, ser du at de er ganske så like. Den ligger sammen med gull gurami i basen.
Det er nok en Blågurami ;)
Heisann, Lizzi :P

Det er en Blågurami
Som en opplysning er det en hann, og da kan du jo skaffe deg en dame til ham, men bare hvis du ikke har en Blågurami-hunn fra før av da

Maren =))
Trepunktsgurami
Denne typen blå gurami kalles trepunktsgurami etter flekkene (av en eller annen grunn regnes øyet som den tredje flekken) Ellers finnes det ulike andre typer av blå gurami også, de fleste/alle? er oppdrettsvarianter. Gullgurami, Cosby-gurami, Marmorert gurami, det er ulike bilder av flere i fiskebasen.
Blågurami
Hei, jeg har 1 han, og 2 hunner, nå har hannen bygget/bygger et skumrede.
Jeg lurer på om hunnen først legger eggene og så lager hannen skumrede rundt dem, eller om hannen lager skumrede og så legger hunnen eggene.
Håper å kunne få svar snart
hannen holder rundt hunnen, legger seg rundt henne som en u, så presses egg ut som han plaserer i redet. tror jeg har en del bilder av lek i den personlige tråden min
Kan du skrive ned linken til siden din? =)
Werring:

Klikk på "profil" under bildet til PG, og nederst på siden til høyre er det link til den personlige tråden
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap