- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hvem er dette?
Hvem er dette?
Vi overtok for en uke siden et 70 liters akvarium som en kollega var lei av. Den inneholdt 1 malle, 4 voksne guppyer, og noen gyppy barn. Jeg er en fersking i fisk, og lurer litt på hva slags malle vi har og hva slags kjønn den er? Vi har nemlig døpt "ham" Kalle Malle fra Madla.... Han er ca 10-15 cm lang og ca 7 år gammel. Har sett i fiskebasen, men er litt usikker....
Postet 29.09.06 kl 09:01
Endret: 29.09.06 kl 09:06
Det er nok heilt sikkert ein Gibbiceps.
Postet 29.09.06 kl 09:06
Takk skal du ha....
Det ante meg.... Men kan man se forskjell på hunn og hann? Burde den hatt en partner? Spiser den andre fisk? Vi lurer nemlig litt på hva vi skal ha i dette akvariumet etterhvert - når det har stått å godgjort seg litt!
Postet 29.09.06 kl 09:19
Endret: 29.09.06 kl 09:29
KristinDet ante meg.... Men kan man se forskjell på hunn og hann? Burde den hatt en partner? Spiser den andre fisk? Vi lurer nemlig litt på hva vi skal ha i dette akvariumet etterhvert - når det har stått å godgjort seg litt!
Svara på desse spørsmåla står i profilen som eg lenka til, men eg kan svare deg her også.
Det er ingen skilnad på hann og ho.
Gibbien treng ingen partner, men ville kanskje likt det - eller blitt rasande.... :-P Vanskeleg å vita.
Den spis ikkje andre fisk.
Ver merksam på at gibbicepsen blir opptil 50 cm lang, så ver førebudd på å måtte kjøpe større akvarium dersom akvariet er lite!
Postet 29.09.06 kl 09:42
Takker erbødigst for svar...
Fant nemlig ikke disse svarene i linken...!
Det er klart gutten skal få større akvarium hvis han begynner å mase om det! Forløpig har ikke sagt så mye, så inntil videre får han bo i sitt 70 liters akvarium. Ellers vet jeg ikke om vi tar sjangsen på å finne en partner til en gammel ungkar.. - Kanskje et dumt spørsmål - men hvor gammel kan han bli?
Det er klart gutten skal få større akvarium hvis han begynner å mase om det! Forløpig har ikke sagt så mye, så inntil videre får han bo i sitt 70 liters akvarium. Ellers vet jeg ikke om vi tar sjangsen på å finne en partner til en gammel ungkar.. - Kanskje et dumt spørsmål - men hvor gammel kan han bli?
Postet 29.09.06 kl 09:57
Postet 29.09.06 kl 09:58
Nå er du litt ufin synes jeg :-D
Det er en riktig staselig kar - og han er nok mer 15 cm enn - 10.....
Som sagt så har vi hatt ham en uke... og de som overtok akvariet etter hadde kjøpte det til datteren sin fordi hun var allergisk mot katt! Så den har nok ikke fått det beste stellet... Han sturet noen dager da vi fikk ham, men nå er han f(r)isk og rask - og vasker vinduer etter beste evne...
Kan det være en annen type malle? - en mindre en?
Som sagt så har vi hatt ham en uke... og de som overtok akvariet etter hadde kjøpte det til datteren sin fordi hun var allergisk mot katt! Så den har nok ikke fått det beste stellet... Han sturet noen dager da vi fikk ham, men nå er han f(r)isk og rask - og vasker vinduer etter beste evne...
Kan det være en annen type malle? - en mindre en?
Postet 29.09.06 kl 10:18