- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Er det noen som kjenner igjen denne malawien?
Er det noen som kjenner igjen denne malawien?
Kan ikke finne ut hvilken malawi dette er. Jeg fikk den sammen med pseudotropheus aurora og elongatus, men det er ikke noen av de. Har nå hatt den i ca 3,5mnd og den er fremdeles bare 3cm. De andre vokser som normalt. Den spiser mat og slikt så det er ikke andre tegn på at den ikke trives. De andre bryr seg ikke noe om den og den bryr seg ikke om de andre heller. Så her er det en ensom rytter tror jeg. Det hadde da vert artig å finne ut hva det er. Litt dårlig bilde, men jeg skal prøve å få tatt noen bedre.
Postet 11.10.06 kl 14:58
Postet 13.10.06 kl 18:12
Tor EgilDet første som slår meg er at det er en Afra hunn, men bedre bilder er nok en fordel. Det kan uansett vere vanskelig eller umulig da mange Malawi har mer eller mindre like hunner. Hvis det er en Afra skal den ha ganske store tenner.
Syns den kanskje har litt store tenner i forhold til størrelse ja. Fikk tatt noen bilder, men det er ikke lett å gjøre det av denne rakkeren. Virker som om den er fotosky. Bildene ble dårlig. Kan legge med et av de. Der ser du vertfall litt av stripemønster og farge. En annen ting er at den av og til blir veldig mørk, nesten helt svart. Kan det hjelpe noe?
Postet 13.10.06 kl 23:43
Synes den kan ligne litt på en Melanochromis joanjohnsonae? URL=http://malawicichlids.com/mw09003.htm]han[/URL] de kan variere veldig i farge og mønster og kan lett forveksles med Aurora.
Postet 16.10.06 kl 16:38
Postet 16.10.06 kl 16:40
Postet 16.10.06 kl 18:01