FOX

Hei

Hvilken type fisk er dette?

Solgt som: Epalzeorhynchos kalopterus

På forhånd takk for hjelpen

Mvh

Leif

Hmm litt vanskelig å si ut fra bildene, men jeg holder en knapp på at det er Flying Fox du har kjøpt. Fosrkjellene mellom SAE og FF står godt beskrevet i fiskebasen og det er nok lettere når du ser fisken.
jeg tror neppe det er flying fox, holder heller en knapp på falsk sae eller sae... sjekker fiskebasen nå

*edit* det er ikke flying fox. Du ser den svarte stripa går helt igjennom halen, derfor SAE. På foxen er det en tydelig gul stripe over den svarte.
Hva er forskjellen mellom sae og ff? Utenom utseendet?
SAE tar trådalger osv, mens flying fox blir fort lat og agressiv.
Men hva er forskjellen mellom falsk og ekte SAE.
Karl Kristian
SAE tar trådalger osv, mens flying fox blir fort lat og agressiv.
Okey Ei venninne har 4 store FF og de ser bare ut som noen kjedelige sild...
Her er en side med bilder av forskjellige fisker som ligner på SAE.

Den falske har ikke sort stripe helt ut gjennom halen.
Er falsk SAE like flinke som de ekte?
Det sies at falsk SAE er mer aggresiv og ikke en fullt så god algespiser som den ekte.

Personlig er jeg glad for å være kvitt mine ekte SAE da de ble late og syntes all maten til diskusene var mer ok enn alger. Men dette er det delte meninger om vet jeg...
Kanskje de spiser alger hvis de er sultne, men liker bedre vanlig mat, så hvis de kan få det tar de det istedefor alger?
SAE..
Hei

Hva er det latinske navnet på disse:

crossocheilus siamensis, stemmer det?

Takk for god hjelp

Leif
jepp det stemmer. SAE blir også latere når de drar på åra, så da kan det være en ide å bytte de ut hvis du har mulighet. Du må jo selvfølgelig ikke, men hvis du skal holde algene nede, kan det være lurt
Hei

Grunnen til at jeg innledet tråden var følgende:

Dyrefor. mente at jeg kjøpte: Epalzeorhynchos kalopterus, flying fox kr.15

Jeg kjøpte fisken fordi jeg trodde det var: SAE

Ble litt usikker...

Takk for god hjelp

Leif
kjøpte du de for 15 kr?! hahahah genialt! røverkjøp! jeg betalte over 60kr pr stykk for mine!
Ser ikke godt nok på bildene dine til å kunne si verken det ene eller det andre - men synes det likner mye på kinesisk algeeter jeg.

Det er lettest for deg som har fiskene live foran deg å vurdere om det passer, naturligvis
Barter? :o
Skal slett ikke se bort fra at jeg trenger nye briller
Liz H
Skal slett ikke se bort fra at jeg trenger nye briller ;)

Den på bilde en har noen ørsmå "barter" ved munnvikene.
Så vidt jeg husker er lengde eller antall par barter en av de tingene som viser hva som er hva av Fox og SAE. Titt i fiskebasen.
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap