- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Hva i himmelens navn er dette??
Hva i himmelens navn er dette??
Vi kjøpte 2 stk av denne på den lokale Tropehagen zoo butikken, og da ble de solgt som rød zebra.....og de var riktignok ikke så ulike. Hadde da en litt skitten orange farge. Senere ble den fargen bare mer og mer skitten, samtidlig som fasongen heller ikke lignet noe særlig lengre......Nå er den oftest som på bildet, og noen ganger faktisk mere blå/svart enn gul/orange osv osv.....Er det noen som har noen formening om hva den heter.....skal iaf være malawi, men hvilken??
Postet 26.10.06 kl 20:35
Det er nok en Aurora, har et bilde som er helt dønn likt det du har lagt ut, men det er ikke mitt og kan ikke brukes
Postet 26.10.06 kl 21:30
Endret: 26.10.06 kl 21:31
Postet 26.10.06 kl 22:26
Dette er nok ikke en aurora, men en type Labidochromis sp. "hongi". http://www.akvaforum.no/profile.cfm?id=13531&tab=3 Det er desverre bare et bilde av denne i basen, men du kjenner igjen trekkene på fisken. Ikke minst leppene.
Leppene stemmer ikke helt overens med Aurora og øynene er litt for små til å være det. Vist du ser på bildet av min Aurora så ser du det. En annen ting er at det veldig få fargevarianter av Aurora. Mange av Hongiene kan forveksles med Aurora.
Leppene stemmer ikke helt overens med Aurora og øynene er litt for små til å være det. Vist du ser på bildet av min Aurora så ser du det. En annen ting er at det veldig få fargevarianter av Aurora. Mange av Hongiene kan forveksles med Aurora.
Postet 27.10.06 kl 01:55
Postet 27.10.06 kl 14:22
Postet 30.10.06 kl 00:32