Hva i himmelens navn er dette??

Vi kjøpte 2 stk av denne på den lokale Tropehagen zoo butikken, og da ble de solgt som rød zebra.....og de var riktignok ikke så ulike. Hadde da en litt skitten orange farge. Senere ble den fargen bare mer og mer skitten, samtidlig som fasongen heller ikke lignet noe særlig lengre......Nå er den oftest som på bildet, og noen ganger faktisk mere blå/svart enn gul/orange osv osv.....Er det noen som har noen formening om hva den heter.....skal iaf være malawi, men hvilken??
Det er nok en Aurora, har et bilde som er helt dønn likt det du har lagt ut, men det er ikke mitt og kan ikke brukes
Jeg er veldig ny i "gamet", men syns dette likner en Ps. Saulosi som skifter farge. Jeg hadde et par slike som til tider så veldig "skitne" ut. De var gule, men fikk (eller prøvde å få) blå striper. Kan dette stemme??
Dette er nok ikke en aurora, men en type Labidochromis sp. "hongi". http://www.akvaforum.no/profile.cfm?id=13531&tab=3 Det er desverre bare et bilde av denne i basen, men du kjenner igjen trekkene på fisken. Ikke minst leppene.
Leppene stemmer ikke helt overens med Aurora og øynene er litt for små til å være det. Vist du ser på bildet av min Aurora så ser du det. En annen ting er at det veldig få fargevarianter av Aurora. Mange av Hongiene kan forveksles med Aurora.
Her er et annet bilde av din Aurora Thomas og den likner tålig bra.
Takker for tipsene. Skal forske/lete litt videre på de. Dersom jeg blir klokere, skal jeg seff bringe dette videre
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap