Hvilke Malawiciklider er dette?

Jeg tror den på det første bildet kan være en rød sebra han, Den har tydelige eggflekker.
De to andre har jeg ikke kunnet finne på fiskedatabasen. den ene har tydelige eggflekker(den største).
Noen som kan hjelpe meg?
Den øverste er en Rød Zebra han ja. Den andre er nok en variant av Labeotropheus Fuelleborni i og med at den har eggflekker.
Den kan forveksles med Labeotropheus Trewavasae, men den har ikke eggflekker.
Takk ja.
Di likner veldig på
Menn får ikke fargene til å stemme på noen måte. Munn og øyne ser ut til å stemme, samt at di er mest i bunn og mellom sjikt.
MalawiThomas
Den kan forveksles med Labeotropheus Trewavasae, men den har ikke eggflekker.

Mener du at Trewavasae ikke har eggflekker?
Jeg har et par som jeg fikk beskjed om var Trewavasae, og hannen har to tydelige eggflekker.
Da har jeg fått feil informasjon da jeg kjøpte dem. Jenta som solgte de, hadde ikke så mye peiling heller,innrømte hun.

Da er det antagelig Fuelleborni jeg har og da, eller kan det være noe annet?
Dessverre har jeg ikke kamera, så bildet kan jeg ikke legge ut.
L.Trewavasae har eggflekker .. jeg har 4 stk 1 hann og 3 hunn og hannen har tydelige eggflekker, mens hunnene har en liten flekk hver.
Guppy ;)
L.Trewavasae har eggflekker .. jeg har 4 stk 1 hann og 3 hunn og hannen har tydelige eggflekker, mens hunnene har en liten flekk hver.

Ok, Thomas.
Da får jeg fortsette å leve i den troen om at jeg har fått riktig navn på de flotte fiskene.
Hunnen tygger nå, forresten. På 5. dagen, tror jeg.
Jeg gleder meg!!
Beklager så mye. Jeg husket feil ang.eggflekker. Begge har eggflekker, det er riktig. Fuellebornien er generelt høyere og lengre enn Trewavasae. Så etter formen og fargen å bedømme så ville jeg tro det er en Fuelleborni Blue Eastern MC.(bilde 1) eller MC Chidunga Rocks (bilde 2)
Hei ja! joda begge har eggflekker.
likner egentlig veldig begge di to på bildene dine! må få sjekket litt mere info før jeg kan si hvilken det er!!

Takk for hjelpen så lenge!
Hvor kan jeg finne profiler av disse tro?
hell74
Hvor kan jeg finne profiler av disse tro?

Det står litt mer utfyllende her på denne siden om disse. Ikke akkurat denne fargevarianten, men de er jo like på alle andre måter.
Takk for hjelpen en gang igjen!
Fint å få litt info om det en har i karet også!
Tror.. eller er faktisk ganske sikker på at den minste (hunnen) går og bærer på egg, den holder seg stortsett bare i ro nære bunnen!
Hannen har vært tulling i dag, jagd fisk som gal og gnidd seg veldig mye i grusen rundt der hunnen oppholder seg!
Hunnen spiser ikke mat ser jeg.
Så er det en rød sebra hann der som også er frempå å prøver seg, gnur seg og er noe kokko han også!
trodde først jeg hadde fått noe f....skap i karet, men er vist bare normale lyster ja!
lurer på om det er noen sjanse for å berge eventuelt yngel, eller burde en ta ut hunnen hvis en skal prøve å berge noen?
kan den uheldigvis krysses med rød sebra tro?
Bare hyggelig! Det er nok ikke fare for krysning. Jeg tar ut mine hunner mellom det 10ende døgnet og 14 dager. Tar henne til et eget spyttekar hvor hun også får mulighet til å få spist godt med mat etterpå. De blir rimelig tynne etterhvert. Det er verd et forsøk for det blir som regel ikke noe igjen når hun spytter i karet. Kjempe god mat for de andre fisken.
He he! blir sikkert mat for mons det ja. fint med litt proteiner til di store!
kan vist bli mellom 20 og 40 en plass mener jeg.
Må vel sikkert ta henne ut da ja, hmm.. spytte kar? noe spessielt du bruker da?
Har tre kar, som alle egentlig er fulle, så har litt plass problemer hvis det skulle bli noe!
Men en kommer vel sikkert på nå smart, får se om jeg finner meg et pent brukt på rundt en 100l eller noe sånt!
Skal se om jeg får fikset en par unger til deg hvis di vokser opp, som takk for hjelpen hvis du er intressert!

Har et par jack dempsey som er i full gang med graving også, de har blitt så godt som helt svarte i kroppen, er vel ting på gang der også, men tror dem får gå livets gang til å begynne med, er vel første gang for dem tror jeg!
Jeg har et par 60l + et 200l som det ikke er noenting oppi untatt pumpe og varme. Har ingenting oppi til å begynne med da det er mye lettere å få bort matrester. Blir mye av det når man skal fore opp yngel. Der lar jeg moren gå sammen med ungene til hun har kommet seg litt før jeg setter henne tilbake i hovedkaret. Dette gjør jeg på natten så blir det ikke noe tull fra de andre når hun kommer tilbake.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap