Kjøpt i butik på vestlandet

Her er den nye utgaven av akvarie fisk ????
Fant disse i en butikk på vestlandet. Vet ikke helt om moralen men tenkte dere ville se galskapen som kan komme.(lurer på om det er vannmaling eller???? hva tror dere.Fiskene ser friske ut men lurer på om mobbing kan forekomme med en slik kropps maling. fiskene kostet ca 50 kr stykk og de har alle mulige farger og tekst.
Tuller du?! Selger de fisk de har skrevet og tegnet på!?
Hvilken butikk er det som har disse fiskene. De bør boikottes. Hvor er seriøsiteten til de som driver butikken?
Regner med du var på midttun-zoo i bergen?
Var der selv i går og så disser fiskene...

Har fra før av dårlig erfaring fra denne butikken, men så jævlig som dette har de aldrig vært før!
De bryr seg ikkje en dritt om hvordan fiskene har det!

Var der en gang de fikk en stor forsendelse av fisk, da var det ikke snakk om noen avklimatisering der i gården nei, bare hive fisken rett i karet.
Dødligheten på fisk etter et døgn hos de i den butikken er mellom 50 og 60%

Jeg kommer aldri til å sette mine bein i den butikken igjen!
De fortalte de ikke viste noe om dette og at levrandøren hadde bare sendt de med en leveranse. Jeg valgte å tro på den historien da det ikke så ut som de likte det noe særlig selv.Tror de også følte litt avsky mot dette. men da burde de ikke sitte de ut til salgs heller......men det var litt av et syn da... Har ikke noen erfaringer med butikken .men de var no hyggelige og hjelpsomme med meg i går.
Jeg har bare dårlige erfaringer med denne butikken, var der en gang i sommer og så at de hadde FFF gående til salgs som SAE.
Da jeg gjorde betjeningen oppmerksom på dette sa de at de var klar over det, men FFF solgte så mye dårligere en SAE!
Har jo lest om "malte" eller "tonete" fisker på diverse utenlandske sider. Et rask google søk avdekket denne:

Vet ikke om teknikken er den samme, men uansett er det veldig lite tiltalende for å si det forsiktig
Sondre
Jeg har bare dårlige erfaringer med denne butikken, var der en gang i sommer og så at de hadde FFF gående til salgs som SAE. Da jeg gjorde betjeningen oppmerksom på dette sa de at de var klar over det, men FFF solgte så mye dårligere en SAE!

Man bør vel ikke bli så overraska over at butikkene vil utnytte uvitende kunder. Hvis VW kunne solgt en boble til deg og du trodde det var en Porsche 911 så hadde de vært temmelig fornøyd. Folk må bare lære seg å sørge for at de får det dem skal ha. Ikke at det ikke er elendlig likevel, men overraskende er lite i akvariebransjen etterhvert.
Kan de fåes med eget navn på? Årets julegave?
Nei, unnskyld spøken.. kunne ikke dy meg. Enig med trådstarter i at dette bør holdes unna markedet. Ser leverandørene at de kan tjene penger på det, så fortsetter galskapen. Så boikott den type fisk!
Helt vanvittig. Men det viser jo bare hvilken holdning vi har til dyr etterhvert: de er en vare som kun er til til fornøyelse for oss. De har ingen egen verdi. Hver gang jeg tror ikke noe vil sjokkere eller overraske meg igjen, så dukker det opp nye nytt og verre. Jeg begriper ikke hva som er stas med å ha slike fisker. Det er da mye vakrere og hyggeligere å ha dyr som har det bra og er lykkelige. Deprimerte og syke dyr blir triste å se på. Noe av stasen for meg er å se dyrene ha et (tilnærmet) normalt liv. Jeg setter ikke barn på fuglene mine for min egen del, men jeg tror at de trenger å få ha denne delen av livet innimellom også. Slik har jeg det også med fiskene mine. Jeg vil at de skal ha et så naturlig liv som de kan ha i et akvarium. Hvilken glede er det i å se noen ha det vondt? Grrrr!!!
Boikott butikker som selger slikt! Og unnskyldningen om at leverandøren har levert dette, holder ikke. Man er da sannelig ikke nødt til å selge det selv om man får det. Jeg ville ikke solgt syk fisk til noen som helst kunde dersom jeg hadde jobbet i dyrebutikk. Jeg vil sette denne fisken i samme kategori! Boikott, boikott, boikott!
Om disse fiskene kommer fra den butikken som ble nevnt tidligere i tråden er ikke jeg overrasket!!Var innom der som helt nybakt akvarist og ble sjokkert over alle døde fisk som lå i karet og fløt.Gjorde dem oppmerksomme på saken men det så ikke ut som det var noe de hadde hast og få ordnet opp i..Nei,denne butikken er IKKE noe å trakte etter....
Inaktiv bruker
Muligens et domt spm, men korleis maler enn en fisk???
Dette var jo rett og slett helt fryktelig..
og med det samme vi er i gang, er det sant at enn spruter farge inni pappegøye ciklidene?? synest dette og hørest helt sprøtt ut.
kva skjer eventuelt når en slik får barn? er dei da gjennomsiktige eller noe??
Jeg er ikke hundre prosent sikker på prosessen, men en forklaring jeg har hørt er at de bruker et slags syrebad for å fjærne ytterste slimhinnen og så legger de de i fargebad etterpå. Dette må jo føre til ektrem fiskedød mener jeg, men de som overlever blir en deilig lilla eller grønn. :S

Den andre måten er å sprøyte inn farge som en slags tatovering. Heller ikke veldig sunt for fisken regner jeg med.

Papegøyeciklidene ble ofte farget ja. Men den orginale fargen er en sterk oransje. Allt annet enn det er farget. Papegøye cicklidene er vanligvis sterile såvidt jeg skjønner så de vil ikke få noen barn.

De jeg hadde for en tid siden (kjøpt uten å vite hva det var) prøvde flere ganger å legge egg, men det var helt klart at de ikke var levedyktige de eggene de la. Koselige fisk, men kommer ikke til å kjøpe flere.
Disse fargede fiskene får injeksjoner med fargestoff sprøytet inn under huden.

Det er forkastelig, usmakelig og rent dyreplageri!!
Butikken skulle ikke solgt dem, de skulle returnert dem! Den unnskyldningen de kom med var litt for tynn....
Min datter
så slike på en butikk her....En slags tetra, Gul, grønn, Rosa og blå - butikkdamen forklarte smilende og fornøyd at de var sprøytet med NEONFARGER.................JISES - og dette tar du INN sier jeg ? hvilken butikk er dette ?? da snudde damen og gikk
Jeg var der når de fikk fiskene, og dere skulle sett ansiktet til han som har ansvaret for akvarieavdelingen der. Han syns det er forkastelig, og blei sinna når han så de. Grunnen til at de fortsatt har de, er fordi de ikke fikk returnere dem fiskene. Men NN anbefaler kundene sine til å ikke kjøpe de fiskene.

Men er også enig i at den butikken ikke behandler fiskene sine bra. Var der når de fikk inn en megastor levering. Blandt anna av alle de nye kampfiskene, som hadde såhvidt plass til å puste. De fikk ikke snudd seg eller noenting i de "posene" som var ca halvparten av str på hånda mi. Posene blei slengt rundt om kring, og kane av fiskene var døde.

Når de får levering på mangen fisk, blir de akklamatisert, men ikke når kunder kommer med fisk de vil levere inn.

Jeg kjøpte noen seilfinne mollyer der for en god stund siden, som kom med en eller anna sjukdom. Nesten 2/3 av karet mitt døde. Klaga til NN og sa at jeg ville ha ny fisk. Alt jeg fikk var bare noen få guppy, som også døde etter noen få dager. I tillegg blei han sur når jeg på en hyggelig og vennlig måte klaga.

Dårlig kundeservice er det der også. Kom i prat med ho eine for noen mnd siden, og sa at jeg var på jakt etter en liten mynde type og at jeg syns at Italiensk Mynde er en fin hund. Ho fraråda meg å kjøpe en sånn, og at jeg heller kunne få en billig Whippet valp av ho til våren. Når jeg kom inn der for et par uker siden med den nye Italieneren min, sa ho bare æsj, vrei på trynet og viste tydelig stor forakt ovenfor hunden min. Er ikke helt sånn jeg syns man skal bli mottatt som kunde et sted.

Har boikotta denne butikken helt.
Har du lest dette?

Hvis dette har skjedd med dine, tenk den smerten de hadde? :O
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap